آمار جهانی همه‌گیری کووید ۱۹ اعلام شد:

افزایش شمار قربانیان جهانی کرونا به بیش از ۱۶۵ هزارنفر/ آمریکا در صدر فهرست

1399/02/01 - 10:40 - کد خبر: 18787 نسخه چاپی

نصر: همه گیری بیماری کووید-۱۹ همچنان در جهان ادامه دارد و کشورها با اتخاذ تدابیری همچون بستن مرزها، تمدیدِ محدودیت‌های تردد و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در تلاش برای مهار این بیماری هستند.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است در حال حاضر به ۲۱۰ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.
تا لحظه انتشار این خبر شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان دو میلیون و ۴۰۷ هزار و ۳۴۱ نفر است که ۱۶۵ هزار و ۶۹ نفر از آن‌ها جان باخته و ۶۲۵ هزار و ۱۲۸ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
ایالات متحده آمریکا با ۷۶۵ هزار و ۲۶۵ مورد ابتلا و ۴۰ هزار و ۵۶۵ قربانی در صدر فهرست مبتلایان و قربانیان جهانی قرار گرفته است. ۷۱ هزار و ۱۲ نفر از مبتلایان این کشور نیز بهبود یافته‌اند.
اسپانیا با ثبت ۱۹۸ هزار و ۶۷۴ مورد در رتبه دوم فهرست مبتلایان جهانی کرونا قرار گرفته است. تاکنون ۲۰ هزار و ۴۵۳ نفر از مبتلایان این کشور جان خود را از دست داده و ۷۷ هزار و ۳۵۷ نفر بهبود یافته‌اند.
ایتالیا نیز ۱۷۸ هزار و ۹۷۲ مورد ابتلا را به ثبت رسانده که از این میان ۲۳ هزار و ۶۶۰ نفر جان خود را از دست داده و ۴۷ هزار و ۵۵ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.
فرانسه نیز شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ را ۱۵۲ هزار و ۸۹۴ نفر اعلام کرده است. از این میان تاکنون ۱۹ هزار و ۷۱۸ نفر جان باخته و ۳۶ هزار و ۵۷۸ نفر بهبود یافته‌اند.
همچنین آلمان تاکنون ابتلای ۱۴۵ هزار و ۷۴۲ نفر را به کروناویروس جدید گزارش کرده است که از این میان ۴۶۴۲ نفر جان خود را از دست داده و ۸۸ هزار نفر بهبود پیدا کرده‌اند.
انگلیس نیز در رتبه ششم فهرست جهانی کشورهای درگیر کروناویروس جدید قرار گرفته است. این کشور تاکنون ابتلای ۱۲۰ هزار و ۶۷ نفر را به این بیماری تایید کرده است که از این میان ۱۶ هزار و ۶۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. انگلیس شمار بهبودیافتگان خود را اعلام نکرده است.
ترکیه هم که با افرایش شمار مبتلایان خود ابتدا از ایران و سپس از چین در این فهرست پیشی گرفته است، تاکنون ابتلای ۸۶ هزار و ۳۰۶ نفر را به بیماری کووید-۱۹ اعلام کرده که از این میان دو هزار و 17 نفر جان باخته و ۱۱ هزار و ۹۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
چین که اعلام کرده شیوع کروناویروس را تا حد زیادی کنترل کرده تاکنون ۸۲ هزار و ۷۴۷ مورد ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش کرده و تعداد قربانیان این بیماری در این کشور چهار هزار و 632 نفر است. شمار قربانیان کووید-۱۹ طی چند روز گذشته در چین ثابت باقی مانده است. همچنین تاکنون ۷۷ هزار و ۸۴ نفر از بیماران در این کشور بهبود یافته‌اند.
شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس جدید در ایران نیز تاکنون به ترتیب ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر و پنج هزار و 118 نفر اعلام شده است. ۵۷ هزار و ۲۳ نفر از مبتلایان تاکنون بهبود یافته‌اند.
روسیه نیز با ثبت ۴۲ هزار و ۸۵۳ مبتلا به کروناویروس جدید و ۳۶۱ قربانی ناشی از آن پس از ایران قرار گرفته است. سه هزار و 291 نفر از مبتلایان به این ویروس تاکنون بهبود یافته‌اند.
بنا بر آمارهای سایت "ورلداُمتر"، همچنین برزیل با ۳۸ هزار و ۶۵۴ مبتلا و ۲۴۶۲ قربانی، بلژیک با ۳۸ هزار و ۴۹۶ مبتلا و پنج هزار و 683 قربانی، کانادا با ۳۵ هزار و ۵۶ مبتلا و ۱۵۸۷ قربانی، هلند با ۳۲ هزار و ۶۵۵ مبتلا و سه هزار و 684 قربانی و سوئیس با ۲۷ هزار و ۷۴۰ مبتلا و ۱۳۹۳ قربانی از دیگر کشورها با میزان شیوع گسترده کروناویروس جدید محسوب می‌شوند.
انتهای پیام/
 افزایش شمار قربانیان جهانی کرونا به بیش از ۱۶۵ هزارنفر/ آمریکا در صدر فهرست خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار