خبر/

شکار بز وحشی آبستن در کلیبر

1399/01/31 - 14:00 - کد خبر: 18731 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست کلیبر در پی انتشار فیلمی از لاشه بز وحشی آبستن در این شهرستان اعلام کرد با متخلفان این اقدام زیست محیطی برخورد می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، عبدالرضا کلانتری روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: متاسفانه روز گذشته متخلفان بی رحم یک راس بز وحشی آبستن را در منطقه «آنزا» ارسبارن شکار و پس از سلاخی، پوست و احشاء را در محل جرم به جا گذاشتند.

وی افزود: پیگیری ها جهت شناسایی و دستگیری شکارچی متخلف در حال انجام بوده و با مجرم یا مجرمان به شدت برخورد خواهد شد.

کلانتری تاکید کرد: با هماهنگی های به عمل آمده با دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی در حال شناسایی و دستگیری این متخلف بی رحم شکار غیر مجاز حیات وحش هستیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کلیبر با هشدار به متخلفان صید و شکار از اهالی درخواست کرد هر گونه اطلاعاتی در این خصوص و یا سایر تخلفات شکار و صید را به این اداره اطلاع دهند.

منطقه حفاظت شده ارسباران با وسعت ۸۰ هزار و ۴۲۷ هکتار در کناره های جنوبی رود ارس در حوزه شهرستان های کلیبر و ورزقان واقع است.

این منطقه در سال ۱۳۵۴ از طرف یونسکو عنوان "ذخیره گاه زیست کره" را دریافت و از اشتهار جهانی برخوردار و به عنوان فسیل زنده معروف شد.

گونه های جانوری منطقه حفاظت شده ارسباران ۳۲۰ گونه بوده شامل پستانداران شاخص همچون کل و بز، پلنگ، گربه وحشی، خرس قهوه ای و سیاه گوش است.

بیش از ۲۲۰ گونه پرنده نیز از جمله سیاه خروس و قرقاول در این منطقه زیست می کنند که مختص ارسباران بوده و شهرت جهانی دارند.

همچنین ۳۸ گونه خزنده و دوزیست و ۲۲ گونه ماهی هم در منطقه ارسباران شناسایی شده است.
انتهای پیام/
شکار بز وحشی آبستن در کلیبر خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار