دبیری در نطق پیش از دستور جلسه آنلاین شورای اسلامی کلانشهر تبریز:

ضرورت بهره گیری از الگوهای موفق شهرهای هوشمند جهان

1399/01/31 - 12:15 - کد خبر: 18715 نسخه چاپی

نصر: رئیس شورای اسلامی شهر تبریز بر ضرورت بهره گیری از الگوهای موفق شهرهای هوشمند جهان تاکید کرد.

به گزارش نصر، شهرام دبیری در نطق پیش از دستور جلسه آنلاین شورای اسلامی کلانشهر تبریز به اقدامات لازم در راستای هوشمند سازی این کلانشهر اشاره کرد و الگوهای موفق از شهرهای هوشمند جهان را مثال زد.
وی گفت: اگر شهرداری هوشمند شود تمامی خدمات به صورت هوشمند و امن ارائه می‌شود که البته لازمه شهر هوشمند استفاده و تامین از زیرساخت‌های اینترنت اشیا است.
رئیس شورای اسلامی تبریز ادامه داد: سرویس‌های هوشمند باعث برقراری ارتباط میان شهروندان و مقامات شهر شده و به شهر پاکیزه کمک می‌کند‌، از این رو برای رابطه شهروند با شهرداری هوشمند باید اقدامات لازم انجام گیرد.
وی با بیان اینکه اینترنت اشیا کاربرد متعددی برای تفریح، ورزش، سلامتی، خرید ، نظارت بر ساختمان و... دارد، افزود: در شهر هوشمند می توان تمام جنبه های مختلف شهر را از جملا انرژی را کنترل کرد.
وی با اشاره به لزوم بهره گیری از فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) برای انتقال اطلاعات در شهرداری هوشمند، اظهار داشت: دولت، شهرداری، شهر و شهروند باید هوشمند باشند تا خدمات ۲۴ ساعته داده شود تا یک ارتباط دو سویه با مردم بر قرار کند، همچنین در مقابل باید شهروندان نیز هوشمند باشند و اموزش های لازم را ببینند.
دبیری در ادامه سخنان خود به لزوم‌ گسترش بستر فیبر نوری و زیرساخت های ارتباطی اشاره کرد و خاطرنشان شد: می توانیم شهرهوشمند را فراهم کنیم فقط به یک حرکت جمعی نیاز داریم.
انتهای پیام/
ضرورت بهره گیری از الگوهای موفق شهرهای هوشمند جهان گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  محمدی   4 سالها پیش  

جناب آقای دکتر دبیری هم فقط مثل مدیران فاوای شهرداری شعار میدهد اینکه یاد گرفته از اینترنت اشیا و زیر ساخت و ... صحبت بفرماید یقینا در تخصص ایشان نیست و خودش هم حتما این موضوع را قبول دارد
جناب دکتر دبیری الان سازمان فاوای تبریز یک حصار از خودی ها و بیخودی ها دور خودش کشیده و به تنها چیزی که فکر نمی کند شهر هوشمند است لطفا نگذارید منابع شهرداری بیخود صرف این وقت کشی و خوش گذرانی ها شود اگر یک خیابان بازکشایی شود بهتر از این همه سخت افزار و نرم افزار های الکی هست که دارند خرید می کنند
پژوهشیار