استاندار زنجان؛

اجرای موفق طرح اقدام ملی مسکن نیازمند تدوین نقشه راه است

1399/01/30 - 13:50 - کد خبر: 18637 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان گفت: اجرای موفق طرح اقدام ملی مسکن نیازمند تدوین نقشه راه عملیاتی مشتمل بر زمان بندی دقیق انجام پروژه‌ها است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، فتح الله حقیقی روز شنبه در جلشه شورای مسکن استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به ضرورت هماهنگی بین دستگاههای اجرایی برای اجرای پروژ ه های طرح اقدام ملی مسکن در این استان تاکید کرد و افزود: معاونت عمرانی استانداری در این خصوص وظیفه سنگینی دارد.

وی به لزوم ایجاد بانک اطلاعات دقیق در خصوص پروژه های احداث مسکن در استان اعم از مشارکتی، حمایتی، بنیاد مسکن و طرح نوسازی بافت های فرسوده در استان اشاره کرد و ادامه داد: همچنین آخرین اقدامات انجام شده در خصوص فعالیت پیمانکاران، شهرداری و بانک ها نیز در این حوزه باید مشخص شود.

حقیقی به لزوم همکاری دستگاههای اجرایی در خصوص واگذاری زمین های در اختیار خود به طرح اقدام ملی مسکن تاکید کرد و اظهار داشت: عدم همکاری مدیران در این خصوص قابل قبول نیست و این زمین ها باید برای تولید مسکن واگذاری شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید تکمیل پروژه های مسکن نیمه تمام در استان در الویت قرار گیرد، گفت: برخی تعاونی ها اجرای پروژه های مسکن را به پیشرفت هایی رسانده اند ولی پروژه ها چند سال است که رها شده است، حل مشکل چنین پروژه هایی حتی از اجرای اقدام ملی مسکن هم مهم‌تر است.

وی در بخش دیگری  از سخنان خود با بیان اینکه در ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن باید به ضرورت های همچون ایجاد فضای سبز، مسجد و مدرسه توجه شود، افزود: نباید طوری شود که بعد از اجرای طرح مشخص شود که چنین مسائلی مورد غفلت قرار گرفته است.

استاندار زنجان به موفقیت حاصل شده در خصوص رونق تولید طی سال گذشته در استان اشاره و خاطرنشان کرد: این موفقیت ها در نتیجه تدوین نقشه راه بود و این موضوع در اجرای طرح اقدام ملی مسکن نیز باید مورد توجه باشد چرا که قرار است در قالب اجرای این طرح بالغ بر پنج هزار میلیارد اعتبار به استان اختصاص داده شود بنابراین لازم است با تدوین نقشه راه، برنامه مشخصی برای آن داشته باشیم.

حقیقی به لزوم بهره گیری از ظرفیت نخبگان برای همفکری و استفاده از تمام توان بخش خصوصی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن تاکید کرد و گفت: اگر برای اجرای طرح ها نقشه عملیاتی نداشته باشیم نمی توان کاری را پیش برد.
انتهای پیام/
اجرای موفق طرح اقدام ملی مسکن نیازمند تدوین نقشه راه است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار