بیگی در نشست با خبرنگاران تاکید کرد؛

اعلام جرم علیه صندوق بازنشستگی فولاد به اتهام تصرف غیرقانونی در اموال عمومی/ هیات مدیره قانونی ماشین سازی تبریز باید تا دو هفته آینده معرفی شود

1399/01/30 - 11:24 - کد خبر: 18614 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با تاکید بر غیرقانونی بودن حضور صندوق بازنشستگی فولاد در گروه ماشین سازی تبریز، گفت: اکنون صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد متصرف در اموال عمومی محسوب می‌شود و اگر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ماشین‌سازی تبریز را تحویل نگیرد، به اتهام قصور در نگهداری اموال دولتی، علیه این سازمان و همچنین علیه صندوق فولاد به اتهام تصرف غیر قانونی در اموال عمومی اعلام جرم خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار نصر، احمد علیرضا بیگی در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به تخلفات گسترده در سازمان خصوصی سازی و بازگشت سهام گروه ماشین سازی تبریز و هپکو به دولت، تاکید کرد: انتظار داریم دولت در مورد ماشین سازی تبریز و هپکو اراک مسئولانه تر عمل کند، اما عملا می بینیم که پس از گذشت چندین ماه از بازگشت سهام این دو شرکت به دولت، هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی افزود: بررسی سوابق مدیر هپکو نشان می‌داد که مدیریت همه شرکت‌های به بحران رسیده از جمله ارج و... برعهده او بوده است و ظاهراً تخصص و سوابق این مدیر منسوب شده، ورشکسته کردن و تعطیلی کارخانجاتی است که مدیریت کرده است!

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در مورد بازگشت سهام گروه ماشین سازی به دولت هم توضیح داد و افزود: دولت اراده ای نداشت که خصوصی سازی غیر قانونی ماشین سازی باطل شود، اما با پیگیری هایی که کردیم و اثبات تخلفات رخ داده در ماشین سازی، سهام این شرکت معظم به دولت بازگشت، اما هنوز سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به عنوان سهامدار اصلی و قانونی شرکت ماشین سازی تبریز هیات مدیره قانونی این شرکت را معرفی نکرده است.

بیگی با بیان جزئیاتی از تخلفات قانونی صورت گرفته در واگذاری سهام گروه ماشین سازی تبریز به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد، خاطرنشان کرد: صندوق فولاد هیچ حق قانونی در سهام داری و مدیریت گروه ماشین سازی تبریز ندارد و مدیریت فعلی این شرکت توسط این صندوق غیر قانونی است.

وی گفت: واگذاری ماشین سازی تبریز به به صندوق فولاد بابت رد دیون یک واگذاری صوری و غیر قانونی بود که اسناد تخلفات سازمان خصوصی سازی در این مورد در رسانه ها هم منتشر شد. صندوق فولاد در مکاتبات رسمی خود قبلا هم اعلام کرده است که هیچ حقوق مالکانه ای در ماشین سازی تبریز ندارد، اما ظاهرا حالا که دیده اند شرایط فرق کرده و منافعی متصور شده، قصد تصاحب غیر قانونی ماشین سازی تبریز را کرده اند.

بیگی تاکید کرد: طی جلسه ای که در وزارت تعاون تشکیل یافته بود، غیر قانونی بودن حضور صندوق فولاد در ماشین سازی تبریز را با اسناد کافی نشان دادم، اما ظاهرا منافع عده ای در ادامه حضور غیر قانونی شان در ماشین سازی تبریز است.

وی تصریح کرد: در این موضوع قوه قضاییه ورود یافت و هیات واگذاری و هیات وزیران بدهی صندوق فولاد را دادند و سهام ماشین سازی تبریز را به دولت بازگرداندند.

بیگی با تاکید بر اینکه ماشین‌سازی هرچه زودتر باید به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بازگردد، اضافه کرد: سوال ما از ایدرو این است چرا با گذشت چند ماه از بازگشت سهام ماشین سازی به دولت، هنوز هیات مدیره قانونی این شرکت معرفی نشده است؟

این نماینده مجلس گفت: البته ایدرو دو هفته وقت خواسته تا اقدامات قانونی برای تحویل گروه ماشین سازی را انجام داده و هیات مدیره قانونی را معرفی کند و از این زمان چند روزی هم گذشته است.

بیگی تاکید کرد: اکنون صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد متصرف در اموال عمومی محسوب می‌شود و اگر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ماشین‌سازی تبریز را تحویل نگیرد، به اتهام قصور در نگهداری اموال دولتی، علیه این سازمان و همچنین علیه صندوق فولاد به اتهام تصرف غیر قانونی در اموال عمومی اعلام جرم خواهم کرد.

انتهای پیام/
 
اعلام جرم علیه صندوق بازنشستگی فولاد به اتهام تصرف غیرقانونی در اموال عمومی/ هیات مدیره قانونی ماشین سازی تبریز باید تا دو هفته آینده معرفی شود محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  بهرام حمایت   4 سالها پیش  

نگاهی به عملکرد سازمان گسترش در مدیریت کلان ماشین سازی تبریز در سه دهه گذشته و انتصابهای متعدد هیت مدیره ها و دخالت در انتخاب مدیران عامل کارنامه قابل قبولی را از سازمان تداعی نمی نماید. پر واضح است که یک لیسانسیه شیمی قادر به مدیریت این مجموعه نسبتا بزرگ صنایع فلزی و ماشینهای ابزار نبوده و نخواهد بود وفاقد اطلاعات تکنولوژیکی و مهندسی در این زمینه میباشد. سازمان گسترش جهت اثبات حسن نیت خود در فعال شدن این واحد صنعتی نیمه جان بهتر است اهتمامی فوری و جدی در تشکیل یک هییت مشاورتی و عملیاتی مهندسی نشان داده تا در کنار موارد حقوقی این تراژدی را بعد از ماهها ختم بخیر کند.
پژوهشیار