ابراز نگرانی بسیج دانشجویی درباره وضعیت کارگران شرکت اتوبوسرانی تبریز

1399/01/28 - 16:17 - کد خبر: 18561 نسخه چاپی

نصر: بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز درباره با وضعیت کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز هشدار دادند و از شرایط پیش آمده ابراز نگرانی کردند.

به گزارش نصر، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز با صدور بیانیه ای، درباره با وضعیت کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز هشدار دادند و از شرایط پیش آمده ابراز نگرانی کردند.

در این بیانیه آمده است: کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی علی‌رغم شمولیت قانون کار از برخی مزایا و گاها حق طبیعی‌شان همچون واریز حق بیمه به‌صورت کامل(سی روز)، پرداخت حقوق‌شان مطابق قانون کار و پرداخت سر موعد حقوق‌شان محروم‌اند و با این وجود مشغول به کار هستند.

در بخشی از بیانیه، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز، تاکید شده است که چرا نهاد نظارتی مشخصی برای پیگیری وضعیت این کارگران وجود ندارد و یا پیگیر نیست، آیا همه چیز ایده‌آل است؟!

آقایان مسئول در شهرداری، اولویت بندی‌های بودجه را چگونه تعیین می‌کنند که دستمزد، عیدی و حق بیمه‌ این کارگران سهمی در آن ندارد، آن هم وقتی که این کارگران در مضیقه شدید مالی هستند؟!

بنابر گفته‌ کارگران، دریافتی آن‌ها در اسفند ماه 98 به ازای 25 روز کار، برای دوشیفت کاری 600 هزار تومان و تک شیفت 300 هزارتومان بوده‌است و حق بیمه نیز مانند روال سابق به صورت کامل پرداخت نشده‌است.

مسئله به وجود آمده در شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز مصداقی است از مسئله‌ای که اکثر کارگران در شرکت‌های خصوصی در سراسر کشور به علت شرایط پیچیده و سخت اقتصادی و نبود توازن شغل و درخواست را هم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و لذا نیاز جدی به بررسی دو مقوله مهم است: ابتدا ایجاد ساز و کار جدی برای تحقق اعتراض و پیگیری حقوقی این قشر از کشور توسط خودشان و همچنین بازبینی جدی به قانون کار با توجه به «ترجیح قشر مستضعف بر مرفه» و تکمیل و بازنگری آن.

این‌رو عاجلاً خواستار پیگیری و احقاق حقوق پایمال شده این کارگران توسط مراجع ذیربط هستیم و اعلام می‌داریم که در صورت عدم بررسی و پیگیری در اقدامات بعدی ملاحظاتی که تاکنون منظور شده معذور خواهیم بود.

انتهای پیام/

 ابراز نگرانی بسیج دانشجویی درباره وضعیت کارگران شرکت اتوبوسرانی تبریز خبرگزاری تسنیم


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار