فرمانده لشکر 21 حمزه ارتش در گفتگو با نصر عنوان کرد؛

امنیت پایدار ایران، نتیجه اقتدار نیروهای مسلح است/ انجام رژه خدمت ارتش در روز 29 فروردین

1399/01/28 - 14:53 - کد خبر: 18551 نسخه چاپی

نصر: فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه نزاجا گفت: کشور ما دارای امنیتی پایدار است که تولید داخل است و امنیتی است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم به دست آورده اند و امنیت وارداتی و اجاره ای نیست و این نتیجه اقتدار نیروهای مسلح است.

به گزارش نصر، امیر سرتیپ دوم ستاد عیسی میرزایی با تبریک فرارسیدن سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: روز 29 فروردین یک روز به یاد ماندنی، ارزشمند و تاثیرگذار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است و این روزی است امام راحل با دید وسیع خود و با کشیدن خط بطلان به خواست دشمنان انقلاب، بازوی دفاعی بزرگ انقلاب را حفظ کردند.

وی افزود: ارتش توانست در طول 41 سال گذشته، جواب این اعتماد امام راحل را به نحو مطلوب بدهد. حضرت امام با شناختی که از بدنه ارتش داشتند که از سال 41 آغاز شده بود، می دانستند که بدنه ارتش مردمی است و با انقلاب همراه است. کسانی که دنبال نابودی انقلاب و تجزیه ایران بودند، ابتدا به دنبال انحلال ارتش بودند.

این مقام ارشد نظامی ارتش به نقش راهبردی ارتش در حفظ انسجام ملی و تمامیت ارضی کشور در سال های ابتدایی انقلاب اشاره کرد و گفت: در غائله های اوایل انقلاب، ارتش با قدرت تمام وارد عمل شد و گروه های معاند را در دم سرکوب کرد و در طول 8 سال جنگ ارتش با تمام وجود وارد عمل شد و در حالی که بی مهری هایی علیه ارتش وجود داشت و اقدامات غیر کارشناسی که بر علیه ارتش در اوایل انقلاب بخ وجود آمده بود، توان رزمی و آمادگی ارتش را تضعیف کرده بود.

امیر سرتیپ میرزایی با بیان اینکه ارتش در 8 سال دفاع مقدس 48 هزار شهید و صدها هزار جانباز تقدیم ایران اسلامی کرد، افزود: ارتش در سال اول انقلاب 164 عملیات برای حفظ انسجام و تمامیت ارضی کشور انجام داد و در همان شروع جنگ ماشین جنگی دشمن را متوقف کرد و در نهایت با همراهی سپاه عزیز بر دشمن غلبه کرد و حتی یک وجب از خاک میهن هم در دست دشمن نماند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه آذربایجان گفت: کشور ما دارای امنیتی پایدار است که تولید داخل است و امنیتی است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم به دست آورده اند و امنیت وارداتی و اجاره ای نیست. این نتیجه اقتدار نیروهای مسلح است.

امیر سرتیپ میرزایی افزود: این اقتدار در سال های اخیر بارها و بارها به اثبات رسیده و این اقتدار نتیجه استقلال نظامی ماست و ما امکانات و تجهیزات مورد نیاز خود را تولید می کنیم و امروز به مرحله ای رسیدیم که بیش از 97 درصد نیازمندی های مان را تولید می کنیم در همه 23 رسته نیروی زمینه ارتش به خودکفایی کامل رسیدیم.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا، رژه روز ارتش به شکل سال های قبلی اجرا نمی شود و به جای آن طرح رژه خدمت اجرا می شود در این طرح ضدعفونی گسترده معابر عمومی و پایش سلامت مردم انجام و پخش اقلام بهداشتی انجام می شود.

وی ادامه داد: ارتش در تمام اموراتی که می توانست با امکانات در اختیار خودش در کنار مردم باشد و مشکلات آن ها را کاهش دهد، در کنار مردم بود و در چند سال گذشته شاهد اقدامات تاثیرگذار مردم یاری ارتش در بسیاری از زمینه ها بودیم.

ارشد نظامی آجا در آذربایجان شرقی و اردبیل اظهار داشت: وقتی جنگ تمام شد، ارتش از جبهه ها بازنگشت و سال ها به پاکسازی میادین مین پرداخت که صدام در جایی گفته بود سربازان من بعد از جنگ هم با ایران خواهند جنگید و همین الان هم تعداد زیادی از یگان های مهندسی رزمی ارتش در مناطق مختلف حضور دارند و ما دهها شهید و جانباز در این زمینه تقدیم کرده ایم.

امیر سرتیپ میرزایی با بیان اینکه ارتش همیشه در حوادث حضور چشمگیر و تاثیرگذار داشته است، گفت: ما از 28 بهمن برای مقابله با ویروس کرونا وارد عمل شدیم و ارتش برای کمک به امنیت زیستی کشور با تمام قدرت وارد عمل شد.

وی افزود: پادگان های ما امن ترین مناطق در مورد شیوع ویروس کرونا هستند و اقدامات یگان های مختلف ارتش برای مبارزه با ویروس کرونا تا اعلام نهایی ریشه کنی این ویروس ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
امنیت پایدار ایران، نتیجه اقتدار نیروهای مسلح است/ انجام رژه خدمت ارتش در روز 29 فروردین نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار