رییس کل دادگستری استان اردبیل؛

دادگستری اردبیل در رسیدگی به پرونده‌های قضایی رتبه اول کشور را کسب کرد

1399/01/28 - 13:00 - کد خبر: 18527 نسخه چاپی

نصر: رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضایی این استان پارسال در رسیدگی به پرونده‌های معوق رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، ناصر عتباتی روز پنجشنبه در جمع روسا و دادستان‌های حوزه های قضایی استان اظهارداشت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دستگاه قضایی استان بر ارتقای وضعیت و کیفیت رسیدگی‌ها، اتقان آرا، کاهش اطاله رسیدگی و تحقیقات و به نتیجه رساندن پرونده‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن همراه با دقت در بررسی‌ها متمرکز شده است.

وی از روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی خواست به حقوق عامه، حفظ حقوق بیت‌المال، حسن جریان امور  و مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری دقت و نظارت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: راه‌اندازی شوراهای حل اختلاف تخصصی و شوراهای حل اختلاف روستایی در راستای تقویت فرهنگ صلح و سازش در جامعه از دیگر اقدامات دستگاه قضایی است که در راستای گسترش و توسعه آن تلاش می‌شود.

عتباتی تکریم ارباب رجوع، حفظ کرامت انسانی و توجه به حقوق شهروندی را از دیگر مفاهیم ارزشمندی دانست که دستگاه قضایی استان برای آن بسیار ارزش قائل بوده و در راستای تحقق عینی مطلوب و ارزشمند آن در جامعه تلاش می‌کند.

رییس کل دادگستری استان اردبیل همچنین با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید گفت: دستگاه قضایی همانند سال‌های قبل در کنار مدیران و مسوولان دستگاه‌های متولی امر اقتصاد و نیز بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان خواهد بود و از ظرفیت دستگاه قضایی برای پیشبرد و تحقق شعار سال استفاده خواهد کرد.

عتباتی از مقابله و برخورد با جرایمم خاص و تقویت دفتر پیگیری جرایم خاص در دادگستری استان خبر داد و افزود: تلاش در جهت ارتقای امنیت مردم در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و روانی از دیگر برنامه‌های دستگاه قضایی استان است.

او گفت: مبارزه بی‌امان و مستمر با جرایم بویژه جرایم خشن و جرایمی که نظم و امنیت و آسایش مردم را بر هم می‌زند، همچون نزاع دسته‌جمعی،مشروبات الکلی، موادمخدر و نیز مبارزه با فساد از اولویت‌های دستگاه قضایی استان است و ستگاه قضایی با مجرمان و متخلفان در این حوزه طبق قانون به شدت برخورد می‌کند.
انتهای پیام/
دادگستری اردبیل در رسیدگی به پرونده‌های قضایی رتبه اول کشور را کسب کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار