روسیه از تمایل ۱۰ کشور خارج از اوپک پلاس برای مشارکت در تثبیت بازار نفت خبر داد

1399/01/28 - 13:02 - کد خبر: 18526 نسخه چاپی

نصر: وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: حدود ۱۰ کشور خارج از اوپک پلاس برای مشارکت در تثبیت بازار جهانی نفت اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، الکساندر نوواک  در جلسه دولت روسیه که در فرمت کنفرانس ویدئویی برگزار شدT گفت: به غیر از کشورهای عضو توافق اوپک پلاس، حدود ۱۰ کشور دیگر اعلام آمادگی کرده اند که با اقدامات خود در تثبیت و متعادل کردن بازار جهانی نفت مشارکت کنند. 

 وی در مورد وضع بازار جهانی نفت گفت: انتشار ویروس کرونا منجر به کاهش شدید فعالیتهای اقتصادی و تردد مردم در کشورهای مختلف جهان شده است.  

وزیر انرژی روسیه با اشاره به کاهش شدید سطح تقاضا برای خرید نفت خاطرنشان کرد که مازاد تولید نفت در بازار جهانی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون بشکه در روز ارزیابی میشود، کاهش تقاضا در پایان سال جاری میلادی به حدود هشت درصد بازار جهانی خواهد رسید و انبارهای نفت ممکن است پس از چهار تا پنج هفته پر شود.  

وزیر انرژی روسیه در تشریح توافق اوپک پلاس گفت که ۲۳ کشور ازجمله روسیه برای اقدامات مشترک برای کاهش داوطلبانه نفت در دو سال آینده توافق کردند.

وی افزود: مطابق با این توافق، کاهش تولید نفت در ماه‌های می و ژوئن ۹.۷ میلیون بشکه در روز خواهد بود که حدود ۱۰ درصد تولید جهانی است. پس از آن تا ماه دسامبر سال ۲۰۲۰، روزانه ۷.۷ میلیون بشکه کاهش خواهد یافت، کاهش تولید نفت از ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ تا اوریل ۲۰۲۲ روزانه ۵.۷ میلیون بشکه پیش بینی می شود.

گفتنی است، کشورهای عضو اوپک پلاس به تازگی به توافقی برای کاهش تولید نفت خام و کمک به بهبود بازار متلاطم آن دست یافتند.

روسیه در زمان حاضر روزانه بیش از ۱۲ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند که بیش از نصف این مقدار به صورت نفت خام یا فرآورده‌های نفتی به کشورهای دیگر صادر می‌شود.
انتاهی پیام/
روسیه از تمایل ۱۰ کشور خارج از اوپک پلاس برای مشارکت در تثبیت بازار نفت خبر داد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار