راه اندازی کلوپ تخصصی در آکادمی تیر وکمان

1399/01/28 - 12:45 - کد خبر: 18525 نسخه چاپی

نصر: مدیر آکادمی تخصصی تیر و کمان گفت: با راه اندازی کلوپ تخصصی در آکادمی تیروکمان سعی داریم کمانداران حرفه ای برای تیم ملی تربیت و آنها را برای المپیک 2028 آماده کنیم.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، بهرام ملکی در گفت و گویی پیرامون این پرسش که آیا آکادمی در سال  گذشته به اهداف پیش بینی شده خود دست پیدا کرد یا خیر؟ اظهار کرد: آکادمی تخصصی تیر و کمان در شهریور سال گذشته کار خود را آغاز کرد و به دلیل نداشتن قرارداد نتوانستیم به اهداف پیش بینی شده خود دست پیدا کنیم.

البته قرار بود فدراسیون پس از عقد قرارداد با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، قراردادی با ما به امضاء برساند، حتی این قراداد  تنظیم شده بود  که متاسفانه به دلیل ویروس کرونا در سال گذشته این مساله عملیاتی نشد.

وی خاطرنشان کرد: منتظر هستم تا زودتر فدراسیون کار خود را در سال جاری آغاز کند تا بتوانیم قرارداد خود را با فدراسیون به امضا برسانیم.

با عقد این قرارداد می توانیم برنامه های خود را بهتر اجرایی کنیم. سال گذشته چون قراردادی با فدراسیون نداشتیم نتوانستیم اهداف پیش بینی شده خود را به درستی اجرا کنیم.

مدیر آکادمی تخصصی تیر و کمان همچنین در پاسخ به این پرسش که سیاست های آکادمی در سال جاری چگونه خواهد بود، خاطر نشان کرد: بعد از عقد قرارداد با فدراسیون، سعی داریم استعداد یابی را از فدراسیون به آکادمی انتقال دهیم و این می تواند اتفاق خوبی برای آکادمی باشد.

او همچنین از راه اندازی کلوپ تخصصی ریکرو و کامپوند در آکادمی خبر داد و افزود:  تلاش بر این است در این کلوپ ورزشکاران حرفه ای تربیت و به تیم ملی تزریق کنیم. در این کلوپ قرار است یک تعداد از ورزشکاران را گزینش کنیم که  پس از تکمیل فرم هایی، از آنها تست ها پزشکی،  آمادگی جسمانی، تکنیکی و ذهنی گرفته می شود تا براساس انگیزه و هدفی که دارند، وارد کلوپ می شوند.

ملکی توضیح داد: در این کلوپ ورزشکاران 5 روز در هفته زیر نظر مربیان تمرینات مشترکی با متد جدید انجام خواهند داد و پیشرفت کمانداران در رشته های ریکرو و کامپوند مورد ثبت و ارزیابی قرار می گیرد. در حقیقت کماندارانی که وارد کلوپ می شوند هر هفته و هر ماه از آنها تست هایی گرفته می شود و پیشرفت آنها مورد بررسی و  آنالیز قرار می گیرد.

مدیر آکادمی سایت تیروکمان خاطرنشان کرد: سعی داریم شرایط سختی را برای ورزشکاران در این کلوپ اعمال کنیم تا به اهدافی که می خواهیم برسیم. در حقیقت این کلوپ یک نوع اردویی است که روزی 4 ساعت کمانداران تمرین خواهند داشت و در کنار تمرینات تکنیکی کلاسهای روان شناسی، تئوری و زبان انگلیسی نیز برای آنها برگزار خواهیم کرد تا کماندارانی در سطح بین الملل تربیت کنیم.

ملکی اظهار کرد: در این کلوپ آموزش های تخصصی در تمام رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ریکرو و کامپوند به کمانداران داده می شود و اگر کمانداری بعد از یک سال نتواند نظر مربیان را جلب کند قطعا افراد دیگری جایگزین آن ها می شود. البته ما کار را در هر رشته با ۱۰ نفر در هر مقطع سنی آغاز می کنیم تا ورزشکاران حرفه ای و با کیفیتی را تحویل تیم ملی دهیم.

وی هدف دیگر آکادمی را تربیت مربیان درجه یک در سطح بین الملل عنوان کرد و خاطرنشان کرد: : هدف دیگر آکادمی پرورش و آموزش مربیان در سطح بین‌المللی است. طی صحبتی که با فدراسیون تیروکمان به عمل آوردیم قرار است یک دوره کلاس مربیگری درجه یک بین المللی با حضور مدرس فدراسیون جهانی در اواخر تابستان برای مربیان برگزار کنیم.

 پیش از این قرار بود تعدادی از مربیان اکادمی برای حضور در یک دوره کلاس آموزشی پیشرفته عازم سوئیس شوند اما به خاطر کاهش هزینه ها سعی می‌کنیم این دوره را در ایران برگزار کنیم تا تعداد بیشتری از مربی ها از این دوره بهره ببرند.

بعد از پایان این کلاس ها تعداد محدودی از مربیانی که سطح بالایی داشته باشند گزینش و سپس  تحت نظر یکی از مربیان آکادمی دنیا که از کره جنوبی خواهد بود به مدت یک ماه در آکادمی تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

وی در پایان افزود: باید بپذیریم که طی سالهای گذشته در بخش آموزش مربی ضعیف بودیم ما سعی داریم مربیان حرفه ای و در سطح بین الملل آموزش و تربیت کنیم.

مدیر اکادمی سایت تخصصی تیروکمان در پایان تصریح کرد:  معتقدم در زیرساخت ها نیز ضعیف هستیم و با تقویت زیر ساخت ها سعی کنیم به هدف بزرگی که همان موفقیت در المپیک 2028 است، بعداز هشت سال دست پیدا کنیم.
انتهای پیام/
راه اندازی کلوپ تخصصی در آکادمی تیر وکمان خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار