از سوی دانشگاه تبریز اعلام شد؛

فراخوان مقاله فلسفه و بحران کرونا برای مجله پژوهش های فلسفی

1399/01/28 - 11:46 - کد خبر: 18516 نسخه چاپی

نصر: مجله پژوهش های فلسفی دانشگاه تبریز برای موضوع فلسفه و بحران کرونا فراخوان داده است.

به گزارش نصر به نقل از مهر، مجله علمی پژوهش‌های فلسفی گروه فلسفه دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز قصد دارد در قالب فراخوان مساله کرونا و بحران عظیم آن را از جنبه مختلف در زندگی بشر امروز مورد تحلیل و ارزیابی فلسفی قرار دهد.

موضوعاتی که این بحران به آن دامن زده چنان عظیم است که تنها با یک نگرش و تحلیل فلسفی می‌توان به عمق آن آگاه شد. بیماری COVID 19 کرونا به معنای واقعی کلمه تمامی ابعاد زندگی بشر امروز را به چالش کشیده است و بحرانی جهانی در تمامی زمینه‌های (اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، …) به وجود آورده است. اما حیات و زندگی انسان اصلی ترین هدف این ویروس است، لذا علوم انسانی و در رأس این علوم، فلسفه با نگاه جهانشمول و عمیق خود می‌تواند عمق این بحران را تحلیل و ارزیابی نماید.

محورهای این فراخوان عبارتند از:
فلسفه و مساله روز کرونا
آیا کرونا و بحران آن آزمونی نظری برای علوم انسانی است؟
معنای زندگی در سایه کرونا
مرگ اندیشی در سایه کرونا
ارتباط با دیگری
کرونا و اخلاق
کرونا و مفهوم پیشرفت بشر
کرونا به مثابه شر
امید شخصی و امید اجتماعی و کرونا
دین و مسأله کرونا
مفهوم عدالت و کرونا
نگاه اگزیستانسیالیستی به کرونا
چالش فلسفه سنتی با کرونا
و موضوعات مرتبط دیگر...

برای این فراخوان محورهایی تعیین شده که لزوماً محدود به این موارد نیست و فیلسوفان و محققان حوزه فلسفه می‌توانند تحلیل‌های خود را در قالب مقاله حداقل ۵۰۰۰ کلمه از طریق سایت اصلی ژورنال به آدرس ارسال نمایند و بعد از دریافت مقالات، بلافاصله در فرایند داوری قرار می‌گیرند و مقالات پذیرفته شده در تیرماه ۱۳۹۹ در شماره ۳۱ منتشر خواهند شد.

ایمیل مجله: philosophy@tabrizu.ac.ir

مجله پژوهش‌های فلسفی دانشگاه تبریز به عنوان مجله برتر علوم انسانی در جشنواره بین المللی فارابی انتخاب شده است و به سه زبان فارسی انگلیسی و فرانسه منتشر می‌شود و همچنین در پایگاه‌های بین المللی نمایه شده است. سردبیر مجله محمد اصغری دانشیار گروه فلسفه دانشگاه تبریز است.
انتهای پیام/
 فراخوان مقاله فلسفه و بحران کرونا برای مجله پژوهش های فلسفی خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار