خبر/

واکنش اردوغان به بمباران دفتر خبرگزاری آناتولی در غزه

1398/03/05 - 12:49 - کد خبر: 1849 نسخه چاپی

نصر: رئیس جمهور ترکیه بمباران دفتر خبرگزاری آناتولی ترکیه در غزه را به شدت محکوم کرد.

به گزارش نصر، دولت ترکیه بمباران برج مسکونی "سراج" در مرکز شهر غزه توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد. از بین اهدافی که مورد بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفتند برجی هفت طبقه است که شامل دفتر خبرگزاری آناتولی ترکیه بود. این برج به طور کامل نابود شده، البته کارمندان خبرگزاری آسیبی ندیدند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، دفتر خبرگزاری آناتولی ترکیه که فعالیتش را در غزه از سال ۲۰۱۲ شروع کرد شامل سه بخش یعنی خبر، عکس و مولتی مدیاست.

رجب طیب اردوغان،‌ رئیس جمهوری ترکیه روز شنبه شدیدا بمباران دفتر خبرگزاری آناتولی ترکیه را توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی محکوم کرد.

اردوغان تاکید کرد: به رغم این تجاوزات ترکیه و خبرگزاری آناتولی ترکیه با صدای بلند از حق خواهند گفت و حقیقت و ماهیت تروریسم و ظلم اسرائیل در غزه و کل مناطق فلسطین را به سراسر جهان بازتاب خواهند داد.

شنول قازانچی، مدیرکل خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم حملات رژیم صهیونیستی گفت، این حمله عزم خبرگزاری را کم نخواهد کرد.

قازانچی افزود: آناتولی به تلاش خستگی ناپذیر خود با هم قطارانش در فلسطین در انتقال مبارزه ملت فلسطین به کل جهان ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد، روشن است رژیم اشغالگر به طور مستقیم دفتر خبرگزاری آناتولی و کارمندانش را در غزه مورد هدف قرار داد و این حمله، تهاجمی به آزادی رسانه،‌ حق مردم در دستیابی به اخبار است و اولین بار نیست که در فلسطین رخ می‌دهد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنگنده‌های اسرائیلی شامگاه شنبه برح مسکونی سراج در مرکز شهر غزه را بمباران و با خاک یکسان کردند.

دفتر خبرگزاری آناتولی ترکیه هم در این ساختمان قرار داشت.

دولت ترکیه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن بمباران این ساختمان مسکونی، این اقدام را یکی دیگر از جنایات ضد انسانی این رژیم خواند.

انتهای پیام/

واکنش اردوغان به بمباران دفتر خبرگزاری آناتولی در غزه نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار