سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا؛

نحوه دریافت وام قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی/ آغاز بازپرداخت وام از تیرماه

1399/01/27 - 16:11 - کد خبر: 18470 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا گفت: وام یک میلیون تومانی قرض‌الحسنه فقط به سرپرستان خانوار یارانه بگیر تا قبل از ماه مبارک رمضان پرداخت می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از فارس، حسین میرزایی در گفت‌وگویی افزود: دولت در راستای حمایت از خانوارهای یارانه‌بگیر، مقرر کرده تسهیلات حمایتی کرونا به مبلغ یک میلیون تومان قرض‌الحسنه بدون سود و فقط با کارمزد 4 درصد به خانوارهای یارانه‌بگیر پرداخت کند.

وی گفت: 23 میلیون خانوار یارانه‌بگیر در کشور وجود دارد که قرار است به هر خانوار صرف نظر از تعداد افراد فقط یک میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شود.

به گفته میرزایی طبق روال پرداخت یارانه نقدی ماهانه که از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها هر ماه انجام می‌شود، قرار است کد ملی سرپرستان خانوار یارانه بگیر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام شود که آنها بر مبنای تلفن سرپرستان خانوار و کد ملی به آنها با سرشماره V.REFAH از امشب تا انتهای هفته جاری پیامک بزنند و سرپرست خانوار نیز موظف است تا 31 فروردین جاری یعنی روز یکشنبه کد ملی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به وسیله شماره تلفن همراهی که به نام خودش است به سرشماره 6369 ارسال کند که فقط 10 رقم کد ملی بدون خط فاصله و بدون هیچ علامتی به همان سرشماره 6369 ارسال کند که این به منزله تقاضا برای تسهیلات یک میلیون تومانی قرض‌الحسنه است.

سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا گفت: قرار است سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها کدهای ملی سرپرستان خانوار و شماره حساب یارانه‌ای این افراد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام کند و ما این شماره حساب‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار می‌دهیم.

آغاز بازپرداخت وام از تیرماه
میرزایی این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم گفت: طبق وعده آقای رئیس جمهور و آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه تسهیلات یک میلیون تومانی حمایتی کرونا قبل از ماه مبارک رمضان به حساب سرپرستان خانوارهای یارانه‌بگیر واریز می‌شود.

وی در مورد بازپرداخت این تسهیلات قرض الحسنه گفت: قرار شد با یک تنفسی از تیرماه امسال اقساط 30 ماهه به مبلغ هر قسط 35 هزار تومان از حساب یارانه‌ای خانوارها کسر شود.

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا تأکید کرد: به هیچ وجه مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی لازم نیست و فقط از طریق پیامکی که به تلفن سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر ارسال می‌شود، باید شماره ملی سرپرست خانوار اعلام شود و به همان شماره حساب یارانه خانوار این تسهیلات واریز می‌شود.
انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
نحوه دریافت وام قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی/ آغاز بازپرداخت وام از تیرماه خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار