مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی خبر داد:

اعطای تسهیلات اضطراری نوآفرین به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

1399/01/27 - 13:11 - کد خبر: 18438 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل ارتباطات آذربایجان شرقی با اشاره به شرایط به وجود آمده در کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و در نتیجه ضربه خوردن اکثر کسب و کارهای نوپا و استارت آپ ها، از ارائه تسهیلات سرمایه در گردش برای حمایت از کسب و کارهای فاوای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش نصر، محمد فرزاد مدیرکل ICT این استان، با اعلام این خبر گفت: متاسفانه شیوع ویروس کرونا در کشور منجر به ایجاد مشکلات متعددی از جمله مشکلات اقتصادی–اجتماعی برای همه اصناف به خصوص استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپای حوزه ICT شده است به طوری که در برخی از مشاغل با تعدیل نیرو و حتی ورشکستگی همراه بوده است.

مدیر کل ارتباطات آذربایجان شرقی با بیان این مشکلات و همچنین لزوم کاهش عواقب این ویروس، اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری و مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام به ارائه تسهیلات سرمایه در گردش متناسب با تعداد نیروی انسانی دارای کد بیمه برای حمایت از کسب‌ و کارهای فاوای آسیب‌دیده در شرایط بحرانی کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین وظایف و رسالت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت از کسب‌وکارهاست، افزود: این تسهیلات به اشخاص حقوقی که به واسطه حوادث و بحران‌هایی همچون شیوع ویروس کرونا، سیل و زلزله ارائه خدمات و فروش آن‌ها، تحت تاثیر قرار گرفته است و در یکی از سه حوزه‏ خدمات فروش بلیت، تور و گردشگری، خدمات تحویل غذا و پلت فرم‏های ارائه خدمات در محل فعالیت می کنند، اعطا می شود.

محمد فرزاد با اشاره به جزئیات، نوع و میزان این تسهیلات تصریح کرد: سقف تسهیلات برای شرکت‌های نوپا 500 میلیون تومان و برای شرکت‌های غیرنوپا 2 میلیارد تومان با نرخ بهره 9 درصد و بازپرداخت دوازده ماهه است.

وی افزود: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه ایران نوآفرین به آدرس www.irannoafarin.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
انتهای پیام/
 اعطای تسهیلات اضطراری نوآفرین به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار