رئيس پليس فتاي آذربايجان‌شرقي:

50 درصد جرايم اينترنتي مربوط به برداشت‌هاي غيرمجاز بانكي/مراجعه روزانه 10 نفر به پلیس فتا به خاطر برداشت‌هاي غيرمجاز

1398/03/05 - 11:32 - کد خبر: 1839 نسخه چاپی

نصر: رئيس پليس فتاي آذربايجان‌شرقي گفت: بيش از 50 درصد جرايم اينترنتي در استان مربوط به برداشت‌هاي غيرمجاز بانكي است.

به گزارش نصر به نقل از فارس، محسن محمودی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ارائه رمزهای یکبار مصرف اینترنتی با هدف کاهش جرایم اینترنتی در آذربایجان‌شرقی ضروری است.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از 50 درصد جرایم اینترنتی در استان مربوط به برداشت‌های غیرمجاز بانکی است.

محمودی تصریح کرد: به خاطر آشنا نبودن شهروندان به خریدهای اینترنتی، افراد سودجو با استفاده از درگاه‌های جعلی از حساب آنها پول برداشت می‌کنند.

وی با بیان اینکه 92 درصد جرایم اینترنتی در استان کشف می‌شود، افزود: با ارائه رمزهای یکبار مصرف از سوی بانک‌های جلوی بسیاری از تخلفات گرفته می‌شود.

محمودی اضافه کرد: لازم است بانک‌های استان سامانه‌های ارائه رمزهای یکبار مصرف خود را فعال کنند تا فرصت از سودجویان اینترنتی گرفته شود.

رئیس پلیس فتای استان در ادامه گفت: روزانه نزدیک به 10 نفر به خاطر برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌هایشان به مراکز پلیس فتا در استان مراجعه می‌‌کنند.

محمودی از شهروندان خواست در موقع خریدهای اینترنتی از واقعی بودن درگاه‌های خرید مطمئن باشند و در این زمینه آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

وی خاطرنشان ساخت: پلیس با هوشیاری کامل تحرکات فضای مجاز در استان را رصد می‌کند و با سودجویان و متخلفان برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

50 درصد جرايم اينترنتي مربوط به برداشت‌هاي غيرمجاز بانكي/مراجعه روزانه 10 نفر به پلیس فتا به خاطر برداشت‌هاي غيرمجاز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار