خبر/
دستور وزیر به معاونانش برای گزارشگیری از تشکیل و محتوای کلاسهای مجازی دانشآموزان
نصر: وزیر آموزش و پرورش طی ابلاغی دستوری به معاونین، بر "راهبری و هدایت شبکه آموزشی دانشآموز در دو مقطع ابتدایی و متوسطه" تاکید کرد.
به گزارش نصر به نقل از ایسنا، با همکاری و پیگیری مستمر مجموعه همکاران وزارت و گروه فنی و پشتیبانی، شبکه آموزشی دانش آموز(شاد) به بهره برداری رسیده و در حال حاضر توسط مجموعه گسترده خانواده تعلیم و تربیت در سراسر کشور در حال نصب و بهره برداری است. این شبکه صرفا بستری کارآمد برای برقراری رشته ارتباطی مدرسه و دانش آموز است و بهره برداری از آن و به ثمر رسیدن تلاشهای انجام شده برای ارتقا و تحول نظام تعلیم و تربیت متناسب با شرایط فعلی (که احتمالا تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت) و نیز ایام پساکرونا، مستلزم هوشمندی، اندیشه ورزی و بهرهگیری از نظرات صاحبان خرد در حوزههای مختلف تعلیم و تربیت در عین فعالیت و مدیریت جهادی است.
بر اساس این گزارش، وزیر آموزش و پرورش در ابلاغی دستوری "راهبری و هدایت شبکه آموزشی دانش آموز در دو مقطع آموزش ابتدایی و متوسطه را مطابق محورهای زیر به رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی و علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه محول کرد.
در این گزارش آمده است: محورهای مدیریتی این ابلاغ دستوری شامل؛ آشنایی تفصیلی و تسلط بر تمام ابعاد مدیریتی،آموزشی، پشتیبانی و امکانات مجموعه، مدیریت لازم برای نصب، کسب آموزشهای لازم و بهره برداری بهینه توسط تمامی زیرمجموعه آموزشی اعم از کارکنان ستادی، مدیران استانی، شهرستانی و مناطق، کادر آموزشی مدارس، معلمان و دانش آموزان، نظارت دقیق و مستمر بر ایجاد و تشکیل کلاسها با مشارکت دانش آموزان، معلمان و سایر عوامل مشابه فضای حقیقی، تعمیم حداکثری الزامات حقوقی و قانونی فضای کلاس حقیقی به کلاس مجازی برای تضمین مشارکت حداکثری، بهره گیری از ظرفیت شبکه و فناوریهای داده کاوی برای الکترونیکی و برخط نمودن فرایند نظارت و ارزیابی شاخصهای آموزشی( مانند کیفیت تدریس، محتوا و مهارت دانش آموزان و معلمان) در سطوح مختلف (ستاد، ادارت کل و مناطق)، اجرای تمامی امور لازم برای افزایش بهره وری نظام تعلیم و تربیت با استفاده از شبکه ایجاد شده، است.
همچنین محورهای محتوایی ابلاغ شده از سوی وزیر آموزش و پرورش شامل اخذ بازخوردهای مستمر از کاربران به خصوص والدین و معلمان و تامین محتواهای متنوع متناسب با نیازها و شرایط گوناگون مخاطبان، برنامهریزی و تلاش برای آموزش والدین برای ایفای نقش همکارمعلم در کنار دانش آموزان، برنامه ریزی و ارائه راهکارهای عملیاتی برای استمرار بهرهبرداری از شبکه ایجاد شده در آینده به خصوص در ایام پساکرونا، برنامه ریزی برای تحقق اهداف نهایی آموزش با هدایت اوقات فراغت دانش آموزان و ایجاد مهارتهای تعامل، همکاری و حل مساله در آنها با استفاده از امکانات شاد، برنامهریزی برای تعریف فرایندها، تولید محتوا و جلب مشارکت بیشتر خانواده و والدین در فرایند آموزش متناسب با ایام قرنطینه و حضور دائم دانش آموز و والدین در منزل، است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شایان ذکر است؛ وزیر آموزش و پرورش در ابلاغ این دستور به معاونین مربوطه، بر ارائه گزارش کمی از قبیل تشکیل کلاسها و مشارکت مخاطبان به صورت روزانه و گزارش موارد محتوایی و اندیشگی حداکثر به صورت هفتگی تاکید کرده است.
انتهای پیام/
خبرگزاری ایسنا