طی سال گذشته صورت گرفت:

ممانعت از خروج غیرقانونی ۲۰۳۶ نفر از مرز بازرگان

1399/01/26 - 12:20 - کد خبر: 18349 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل گمرک بازرگان گفت: ارزش کالاهای وارداتی از طریق این مرز در سال گذشته به ۶۳۷ میلیون و ۹۹۵ هزار دلار رسید.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، صادق نامدار در گفت و گویی با تاکید براینکه طی سال گذشته، ۴۹۷ هزار و ۴۷۹ تن کالا از این مرز وارد کشور شد، اظهار کرد: ارزش کالاهای وارد شده به کشور از طریق این مرز در سال گذشته نیز به ۶۳۷ میلیون و ۹۹۵ هزار دلار رسید که رشد ۴۱ درصدی نسبت به سال ۹۷ را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه انواع ماشین‌آلات صنعتی، MDF، موز، رنگ‌، اسکلت فلزی، انواع چسب، انواع رنگ، ژنراتورهای برقی، انواع پارچه، لوازم یدکی، قطعات یدکی طی سال گذشته از طریق مرز بازرگان وارد کشور شد، ادامه داد: تعداد اظهارنامه‌های صادر شده از این گمرک نیز طی سال گذشته ۱۴ هزار و ۹۷۰ مورد بود که نسبت به سال پیش از آن، ۴۰ درصد افزایش داشت.

مدیرکل گمرک بازرگان همچنین گفت: طی سال گذشته، دو هزار و 36 نفر شامل اتباع ایرانی و خارجی که قصد خروج غیرقانونی از گمرک بین بار کامیون‌های ترانزیت را داشتند، شناسایی و دستگیر شدند.  

نامدار افزود: بازرگان به تجهیزات مدرن کنترلی مجهز شده و همین امر، شناسایی خروج غیرقانونی از مرز را تسریع بخشیده‌است، که بیشتر دستگیرشدگان در این مرز از اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان و بنگلادش بودند.

وی همچنین با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۲۷۳ هزار و ۱۹۷ لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش ۱۴ میلیارد و ۲۸۹ میلیون ریال نیز در بازرگان کشف و ضبط و  برای آنها ۷۵۴ پرونده تخلف در این خصوص تشکیل شد، از کشف ۱۰ هزار و ۴۷۵ ثوب البسه قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۷۹میلیون ریال در مرز بازرگان طی سال ۹۸ خبر داد.

 به گفته نامدار در این مدت ۵۶ هزار و ۸۲۷ قطعه لوازم یدکی نیز به ارزش ۱۱ میلیارد و ۴۲۷ میلیون ریال کشف و ضبط شد.
انتهای پیام/
 ممانعت از خروج غیرقانونی ۲۰۳۶ نفر از مرز بازرگان خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار