مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان خبر داد:

رشد ۳۰ درصدی واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی آذربایجان‌شرقی

1399/01/25 - 12:43 - کد خبر: 18264 نسخه چاپی

نصر: مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: طی سال گذشته ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی در این استان نسبت به سال ۱۳۹۷ رشد ۳۰ درصدی داشته است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، ایاز برنو روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پارسال با وجود تمامی محدودیت های اعتباری و تسهیلات بانکی و نیز تحریم های ظالمانه، رشد تولید و افزایش سرمایه گذاری در این زیربخش را شاهد بودیم.

وی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های مناسب تولیدات کشاورزی استان و تنوع محصولات تولیدی، در سال گذشته تعداد ۷۷ واحد کارخانه صنایع تبدیلی و تکمیلی غذایی به بهره برداری رسید.

برنو ظرفیت فرآوری و تولید سالانه این واحدها را ۴۹۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی، دام، طیور، آبزیان، سردخانه، کشتارگاه و خوراک دام اعلام و اضافه کرد: ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی در سال ۹۸ نسبت به سال۹۷ نیز رشد ۳۷.۵ درصدی داشته است.

به گفته وی با راه اندازی واحدها d فوق در سال گذشته زمینه اشتغال یکهزار و ۲۵۵ نفـر فراهم شده است.

برنو با بیان اینکه سال گذشته تعداد ۲۳۱ مورد موافقت اصولی و تعداد ۱۵۹ مورد جواز تاسیس صادر شد، افزود: این امر شاخص مهمی در تعیین، تثبیت و ریل گذاری مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی استان در راستای برنامه ریزی و افزایش واحدهای تولیدی در سال جهش تولید خواهد بود.

وی ابراز امیداری کرد که در سال جاری و با برنامه ریزی و تشویق سرمایه گذاران این بخش،  بتوانیم شاهد جهش تولید محصولات صنایع تبدیلی و غذایی محصولات کشاورزی باشیم. 
انتهای پیام/
رشد ۳۰ درصدی واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار