کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان؛

ارتفاعات زنجان سفید پوش می‌شود

1399/01/24 - 15:35 - کد خبر: 18209 نسخه چاپی

نصر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی مستقر بر استان، هوای این استان بارانی خواهد بود و فردا /دوشنبه/ در ارتفاعات زنجان شاهد ریزش برف خواهیم شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حسین سلطانی امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: با توجه به سردی هوا، انتظار می رود بارش ها در مناطق کوهستانی و سردسیر این استان نیز به شکل برف باشد.

وی با بیان اینکه دمای هوا تا صبح روز سه شنبه با کاهش همراه خواهد شد و احتمال سرمازدگی درختان به شکوفه نشسته نیز وجود دارد، اظهار داشت: صبح سه شنبه /۲۶ فروردین ماه/ میزان دمای حداقل در مناطق این استان بین صفر تا منفی پنج درجه سانتیگراد، خواهد رسید.

سلطانی میزان دمای فعلی شهر زنجان را ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر ذکر کرد و افزود: این میزان دما، نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

وی تصریح کرد: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر تداوم فعالیت سامانه بارشی مستقر بر استان تا فردا است که اغلب در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و وزش موقت باد نسبتا شدید و بارش‌های رگباری باران همراه با رعد و برق خواهد بود.

سلطانی افزود: طی این مدت احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و همچنین آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست و از روز سه شنبه نیز به تدریج شرایط جوی نسبتا پایداری بر استان حاکم خواهد شد و تا پایان هفته نیز بارندگی اتفاق نخواهد افتاد.

وی به کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه‌های هواشناسی استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت میزان دمای هوا در زرین رود ۰ و ۱۴، صائین قلعه ۰ و ۱۳، گرماب ۰ و ۱۵، باش‌قشلاق گرماب ۰ و ۱۵، ابهر ۰ و ۱۱، سجاس ۰ و ۱۳، خیرآباد ۱ و ۱۳، خرمدره ۱ و ۱۲، قیدار ۱ و ۱۲، حلب ۲ و ۱۵،  پری ۳ و ۱۲،  زنجان ۴ و ۱۵، نیک‌پی ۴ و ۱۵،  فرودگاه ۴ و ۱۵،  دندی ۵ و ۱۶، دانشگاه زنجان ۵ و ۱۴،  ماه نشان ۷ و ۱۶،  آببر ۸ و ۱۸،  گیلوان ۸ و ۲۰ و چورزق ۸ و ۱۹، گزارش شد.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.
انتهای پیام/
ارتفاعات زنجان سفید پوش می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار