تکذیب شد: تصویب پایان زود هنگام سال تحصیلی

1399/01/24 - 13:13 - کد خبر: 18187 نسخه چاپی

نصر: برخی شبکه‌های اجتماعی وابسته به گروه‌های معاند با انتشار خبری مبنی بر تصویب پایان زود هنگام سال تحصیلی به خاطر کرونا و فضاسازی در این زمینه سبب تشویش دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان شدند. این خبر در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت که با پیگیری از مسوولان معلوم شد، شایعه‌ای بیش نیست.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، شیوع گسترده ویروس کرونا در اکثر نقاط کشور و آغاز تعطیلات کرونایی، سبب شد تا مدارس نیز از پنجم اسفند ۱۳۹۸ خورشیدی تعطیل شوند. از همان زمان پیگیری آموزش‌ها با صدا و سیما آغاز و از ۱۰ اسفند نخستین کلاس‌های آموزشی پخش شد و شبکه‌های دیگر نیز وارد عمل شدند، به طوری که این روند تاکنون ادامه دارد. در همین زمینه مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، با سخنانی مبنی بر اینکه در حال حاضر ۸۵ درصد محتوای درس‌ها به دانش‌آموزان تدریس شده است گفت: حتی اگر روند تعطیلی مدارس ادامه یابد، این آمادگی را داریم که سال تحصیلی را به اتمام برسانیم و امتحانات را برگزار کنیم و در ۱۵ شهریور دوباره مدسه‌ها را بازگشایی و ۱۰درصد دیگر را جبران کنیم و این موضوع بستگی به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد. همین سخنان کافی بود تا برخی شبکه های اجتماعی وابسته به گروه‌های معاند در فضای مجازی مدعی شوند که وزرات آموزش و پروش اعلام کرده که سال تحصیلی به پایان رسیده است. این خبر کذب به سرعت در فضای مجازی انتشار پیدا کرد اما با پیگری های به عمل آمده معلوم شد که این موضوع واقعیت ندارد و شایعه ای بیش نبوده است.  

شایعه:‌ تصویب پایان زود هنگام سال تحصیلی به علت کرونا
پاسخ به شایعه: مهرزاد حمیدی درباره وضعیت سال تحصیلی و زمان احتمالی بازگشایی مدارس اظهارداشت: در حال حاضر ۸۵ درصد محتوای دروس آموزش داده شده است، و حتی اگر روند تعطیلی ادامه پیدا کرد، این آمادگی را داریم که سال تحصیلی را به اتمام برسانیم و امتحانات را برگزار کنیم و در نیمه اول شهریور، ۱۵شهریور دوباره مدارس را بازگشایی و ۱۰درصد دیگر را جبران کنیم. این موضوع بستگی به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد و در این راستا چند سناریو پیش‌بینی کردیم؛ ما بر مبنای اعلام این ستاد تصمیم‌گیری می‌کنیم و برای همه حالت‌ها آمادگی داریم. بیش از۹۰درصد دانش‌آموزان به آموزش‌های تلویزیونی و اینترنتی دسترسی دارند و مابقی که این دسترستی را ندارند، راهنمای تعلیماتی با بسته‌های آموزشی پوشش می‌دهند.

وی با تشکر از معلمان کشور که چند روز پس از آغاز تعطیلات کرونایی به آموزش دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی پرداختند و در جهاد آموزشی شرکت کردند، یادآور شد: از ۱۰۷ هزار مدرسه کشور، فعالیت آموزشی در ۹۷هزار مدرسه جریان دارد و روزانه از فعالیتشان به ما گزارش می‌دهند؛ ضمن اینکه هنرآموزان و هنرجویان هنرستان‌های کشور، روزانه ۵۳ هزار ماسک تولید می‌کنند. مراقبان سلامت ما یک کار خوب انجام داده‌اند، با ظرفیت یک و نیم میلیون دانش‌آموز سفیر سلامت اقدام به راهنمایی‌های آموزشی و بهداشتی، راه‌اندازی پویش هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت، نه به سفر کرده‌اند، با برگزاری مسابقات برای دانش‌آموزان درون منازل ۲۵۰هزار اثر در این مورد جمع آوری شده و حتی برخی مراقبان سلامت ما نیز به مجموعه مدافعان سلامت پیوستند.
انتهای پیام/
تکذیب شد: تصویب پایان زود هنگام سال تحصیلی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار