رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل؛

استان اردبیل رتبه دوم اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در کشور شد

1399/01/24 - 12:45 - کد خبر: 18178 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: این استان در ارزیابی کشوری رتبه دوم را در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی به دست آورده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، داود شایقی امروز به خبرنگاران افزود: سال گذشته ۲۹ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با ۴۲۰ مصوبه برگزار شد که در ارزیابی کشوری استان اردبیل توانست رتبه دوم را در پیگیری و اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی به دست آورد.

وی بیان کرد: در بحث واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی هم استان اردبیل توانست با بیشترین عملکرد رتبه اول را کسب کند.

شایقی ادامه‌داد: سال گذشته سعی بر این بود تا قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان در مسیر توسعه همه جانبه شناسایی و معرفی شود که این روند در سال‌جاری نیز با حفظ شرایط موجود ادامه خواهد یافت.

وی گفت: در سال جهش تولید و براساس دستورالعمل‌های ابلاغی به استان‌ها سعی بر این است تا شرایطی فراهم آید تا همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه بخش کشاورزی، گردشگری و صنعت برنامه‌های مدون خود را با اولویت طرح‌های نیمه‌تمام اعلام کنند تا در سال جاری امکان تامین منابع آنها فراهم آید.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل ادامه‌داد: در روزهای آینده با تدوین این برنامه و ارسال آن به سازمان برنامه و بودجه تلاش بر این خواهد بود تا استان از منابع دولتی و تسهیلات کم‌بهره در اجرای طرح‌های گردشگری، کشاورزی و صنعت و همچنین تدارک زیرساخت‌های مورد نظر استفاده کند.

شایقی افزود: اولویت توزیع اعتبارات در سال ۹۹ با تصمیم شورای برنامه‌ریزی استان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خواهد بود و در کنار آن واحدهایی که از محل شیوع کرونا دچار ضرر و زیان شده‌اند، مورد حمایت قرار گرفته و به چرخه تولید بازگردند.

او اظهارداشت: البته در این ارتباط حفظ شرایط موجود تولید اصل اول و اساسی است و در کنار آن واحدهای صنعتی راکد و مجموعه‌های گردشگری و کشاورزی آسیب‌دیده در زیر چتر حمایتی قرار خواهند گرفت.
انتهای پیام/
استان اردبیل رتبه دوم اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در کشور شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار