خبر/

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از ابتلای مجدد بهبودیافتگان به ویروس کرونا

1399/01/24 - 12:00 - کد خبر: 18173 نسخه چاپی

نصر: آزمایش کرونای ۹۱ نفر از بیمارانی که در کره جنوبی بهبود یافته‌اند، مجدد مثبت بوده است. آیا مصونیتی در مقابل این بیماری هست؟ امکان ابتلای دوباره به کرونا چقدر است؟ سازمان جهانی بهداشت می خواهد پاسخی قطعی بیابد.

به گزارش نصر، بیشتر دانشمندان بر این باورند کسی که یک بار به ویروس کرونا مبتلا شده، نسبت به بیماری کووید ۱۹ مصونیت پیدا می‌کند.

ولی گزارش‌هایی از کره جنوبی به سازمان جهانی بهداشت رسیده نشان می‌دهد که برخی از بیماران پس از بهبودی دوباره به این ویروس مبتلا شده‌اند. حالا این سازمان قصد دارد با همکاری پزشکان مراکز درمانی کره جنوبی و کارشناسانی در سطح جهان موارد تازه را بررسی کند.

این سازمان در اطلاعیه‌ای که در اختیار رویترز قرار داده نوشته است که در حال جمع آوری اطلاعات درباره بیماران یاد شده است و این بیماران باید با دقت مورد آزمایش قرار گیرند.

کره جنوبی روز جمعه ۲۳ فروردین (۱۱ آوریل) خبر داد که ۹۱ بیمار مبتلا به کرونا که پیشتر بهبود یافته بودند، مجددا بیمار شده‌اند. جونگ اون کیونگ، مدیر مرکز مبارزه با بیماری‌ در کره جنوبی در این باره گفته است که این امکان که ویروس جدید کرونا مجددا در بدن این افراد فعال شده باشد بیشتر از آن است که آنها دوباره مبتلا شده باشند.

پروفسور وو جو، متخصص بیماری‌های عفونی از همین مرکز بر این باور است که شمار کسانی که دوباره مبتلا می شوند افزایش خواهد یافت. اما برخی کارشناسان معتقدند که این موارد می تواند ناشی از نتایج اشتباه برخی آزمایش‌های انجام شده در کره جنوبی باشد.


آیا تست‌های اولیه در کره جنوبی نادرست بوده‌اند؟
"مصونیت به وجود می آید ولی نمی دانیم تا کی ادامه دارد"
این برای جهانیان اهمیت حیاتی دارد که بدانند آیا بیماری کرونا برای کسانی که بهبود یافته‌اند قابل بازگشت است یا خیر. بسیاری از کشورها امیدوارند که بیماران بهبود یافته نسبت به کرونا ایمن شده باشند و در طول زمان بر عده افرادی که مصون هستند تا جایی اضافه شود که امکان ظهور یک پاندمی دیگر وجود نداشته باشد.

بیشتر ویروس شناسان می گویند احتمال ابتلای مجدد به ویروس کرونا بسیار کم است. ملانی برینکمن از موسسه هلمهوتلز در این باره می گوید: «ما می دانیم که بیماران پس از بهبودی مصونیت دارند اما نمی‌دانیم این مصونیت تا کی ادامه دارد.»

این همان سوالی است که در حال حاضر پژوهشگران بسیاری در جهان تلاش می کنند پاسخ روشنی برای آن بیابند. عامل تعیین کننده در این میان تحقیقات با پادتن (آنتی بادی) است. آزمایشات اولیه توانسته‌اند پادتن‌ها را در بیمار بهبودیافته تشخیص دهند.

آزمایشات روی بعضی انواع میمون نشان می‌دهد که پس از یک عفونت اولیه با ویروس جدید کرونا، هیچ عفونت دوباره‌ای رخ نمی‌دهد، حتی اگر آنها در معرض این ویروس قرار بگیرند.
انتهای پیام/
نگرانی سازمان جهانی بهداشت از ابتلای مجدد بهبودیافتگان به ویروس کرونا نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار