رییس اداره منابع آب نمین؛

سد مخزنی سقزچی، تنها سد در حال سرریز استان اردبیل است

1399/01/24 - 11:30 - کد خبر: 18168 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره منابع آب نمین گفت: پس از وقوع بارندگی مناسب در سال جاری در حوضه آبریز سد مخزنی سقزچی، حجم آب ذخیره این سد از اواخر سال قبل در تراز نرمال قرار گرفته و این سد اکنون در حال سرریز می‌باشد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علی اکبری سولا دیروز افزود: سد سقزچی در یکی از مناطق ییلاقی شهرستان نمین و بخش ویلکیچ قرار دارد و حجم مخزن این سد قریب به ۴ میلیون مترمکعب است و اکنون مخزن سد بطور کامل آبگیری شده است.

وی اظهارداشت: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و آورد سد، اکنون سد سقزچی با دبی بیش از ۶ مترمکعب در ثانیه در حال سرریز می‌باشد.

وی گفت: مجموع حجم آب سرریز سد سقزچی طی چند هفته اخیر حدود پنج میلیون مترمکعب بوده و در پایاب این سد شبکه آبیاری با سطح اراضی ۴۷۰ هکتار قرار دارد.

او افزود: علاوه بر تامین آب برای شبکه آبیاری سقزچی، آب بخشی از اراضی روستاهای حقابه بر رودخانه سقزچی نظیر رز و سقزچی نیز از این سد تامین می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: سد مخزنی سقزچی به عنوان یکی از سدهای دارای پتانسیل توسعه گردشگری در استان شناخته می‌شود و شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در نظر دارد در آینده نزدیک با مشارکت بخش خصوصی در این زمینه زیرساخت‌هایی را برای توسعه گردشگری در پیرامون منابع آب و تاسیسات آبی فراهم کند.
انتهای پیام/
سد مخزنی سقزچی، تنها سد در حال سرریز استان اردبیل است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار