معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

کودکان را برای خرید و بازی به بیرون از خانه نفرستید

1399/01/24 - 11:43 - کد خبر: 18163 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: تا پایان همه گیری ویروس کرونای جدید از فرستادن کودکان برای خرید و بازی کردن آن‌ها در محیط‌های بیرون خودداری کنید.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، عباسعلی درستی در گفت‌وگویی با بیان این مطلب اظهار کرد: در شرایط فعلی، خریدهای خانه توسط یک نفر که امکان رعایت کامل نکات بهداشتی و مراقبت از خود را دارد، انجام شود.

وی یادآور شد: از گذاشتن کفش‌ها در داخل جا کفشی داخل منزل بلافاصله بعد از ورود اجتناب کنید، بهتر است که کفش‌ها در بیرون از درب ورودی و در جایی که امکان تهویه هوا وجود دارد و در محلی مناسب بر روی پارچه یا نایلون یک بار مصرف و یا قابل شستشو گذاشته شود.

وی با تاکید بر این‌که به منظور به حداقل رساندن احتمال آلودگی، از کفش‌های مختلف به هنگام بیرون رفتن و خرید استفاده نکنید، گفت: از تماس مستقیم و بدون دستکش با کفش اجتناب کنید و بهتر است جاکفشی بعد از خروج کفش‌ها ضدعفونی شود.

درستی اضافه کرد: توجه کنید که موقع برگشت از خرید حتما کیسه‌های نایلونی مخصوص مواد غذایی را در جلوی درب ورودی تعویض کرده و به بیرون از خانه منتقل کنید.

وی بیان کرد: با توجه به احتمال دست زدن دیگران به وسایل خریداری شده در سوپر مارکت، کلیه خریدها در صورت امکان شسته شده و در غیر این صورت با اسپری الکل ۷۰ درصد، ضد عفونی شود.

وی با تاکید بر این‌که سبزیجات و میوه‌ها قبل از انتقال به یخچال به طور کامل شسته و ضدعفونی شوند، اظهار کرد: قبل از پخت و پز نیز دست‌ها را به طور کامل با آب و صابون بشویید.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه با اشاره به نقش بازدارنده رعایت بهداشت فردی و عمومی در پیشگیری از ابتلا به کرونا، گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌شود تا موقع تمیز کردن قسمت‌های بیرونی منزل مانند پنجره، شیشه یا درب ورودی حتما از دستکش و مایع ضدعفونی کننده استفاده کنند.

وی با بیان این‌که دستگیره‌های درب بیرونی باید به طور مکرر ضد عفونی شود، اظهار کرد: وسایل ضد عفونی کننده حتما در کنار درب ورودی تعبیه شود.

وی تاکید کرد: سعی شود به تناسب قسمت‌های مورد شست‌وشو از دستمال‌های جداگانه و تا حد امکان از دستمال‌های یک بار مصرف استفاده شده و یا دستمال قسمت‌های بیرونی و درونی از هم تفکیک شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، متذکر شد: در صورت به کار بردن دستمال مشترک برای قسمت‌های مختلف، آن را پس از هر بار تمیزکاری، با آب گرم و صابون بشویید.

وی خاطرنشان کرد: سطوح آشپزخانه به ویژه سطوح مربوط به کابینت‌ها و دستگیره یخچال به تناسب میزان استفاده به طور مرتب ضدعفونی شوند.

وی، تاکید کرد: روزانه گوشی تلفن، صفحه موبایل، کامپیوتر  و لپ تاپ را با مایع ضدعفونی کننده تمیز کرده و در صورت امکان برای لباس‌های بیرون محل جداگانه‌ای در نظر بگیرید.

درستی در خاتمه متذکر شد: دستگیره‌های مربوط به درب اتاق‌ها، آسانسور و کلیدهای برق را روزانه به تناسب میزان استفاده به طور مرتب ضدعفونی کنید.
انتهای پیام/
 کودکان را برای خرید و بازی به بیرون از خانه نفرستید خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار