دبيركل صداوسيماي مركز آذربايجان شرقي:

نقش هنرمندان متعهد و ارزشی در مقابله با اسلام هراسی برجسته است

1399/01/23 - 16:51 - کد خبر: 18126 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی عنوان کرد:نقش هنرمندان متعهد و ارزشی در مقابله با اسلام هراسی بسیار برجسته است.

به گزارش نصر به نقل از ترجمان صبح، مرتضی صفری در گفتگویی هفته هنر انقلاب اسلامی را یکی از مهم ترین رویدادهای فرهنگی و هنری کشور خواند و گفت : هفته هنر انقلاب اسلامی به این دلیل یک اتفاق بسیار ارزشمند در تاریخ رسمی تقویم کشور است که از سید شهیدان اهل قلم تجلیل می کند. او الگوی هنرمندان متعهد و اصیل انقلابی است که در این سالها وظیفه سنگین دفاع از حریم اسلام را در برابر هجمه عظیم دشمن بر عهده دارند.

وی افزود : هفته هنر انقلاب اسلامی بهانه و فرصت مناسبی است که از اثار هنری ماندگار و ارزشی هنرمندان انقلابی بحث کنیم و زمینه را برای رشد و گسترش این هنر فراهم کنیم. امروز بیش از هر زمان دیگر به این هنر نیاز داریم.

صفری با تاکید بر اینکه رسانه ملی محل تجلی هنر ارزشی و انقلابی در کشور است، اظهار داشت : مضامین الهی و ارزشی اسلام و انقلاب اسلامی در قالب هنر به نسل های آتی منتقل و ماندگار می شود و ما خود را موظف می دانیم که از هنرمندان انقلابی حمایت و از آثارشان برای تجهیز جبهه انقلابی در برابر جنگ نرم و هجمه فرهنگی استفاده کنیم.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی نقش هنرمندان ارزشی و متعهد را در مقابله با جریان اسلام هراسی جهان غرب بسیار مهم و برجسته خواند و گفت : امروز جبهه اسلام در مقابل جریان کفر و الحاد و اسلام هراسی بسیار فراخ و گسترده است و دشمنان اسلام از هیچ فرصتی برای تحقق نیات شوم خود نمی گدرند. در این شرایط هنرمندان ارزشی باید آثاری خلق کنند تا ماهیت اسلام و انقلاب اسلامی به صورت واقعی و آنگونه که هست، انعکاس داده شود.

وی ظرفیت های هنرمندان انقلابی و ارزشی را در استان آدربایجان شرقی بسیار خوب توصیف کرد و گفت : این استان در هر عرصه از فرهنگ و هنر از پیشینه بسیار غنی و استعدادهای کم نظیر برخودار است.

وی افزود : باز نشر آثار هنرمندان متعهد و انقلابی موجب رشد و شکوفایی آنها و هنر متعهد می شود. این موضوع باید مورد توجه و اولویت سازمانها و نهادهای فرهنگی و هنری استان قرار گیرد تا این افراد در جامعه بیشتر شناخته شوند و از این پس ان شاءالله شاهد پیامدهای مثبت اجتماعی و فرهنگی آثار هنری فاخر در استان باشیم.

صفری با اشاره به ضرورت الگوسازی از هنرمندان ارزشی و انقلابی برای نسل جوان، تاکید کرد : در کنار آثار هنری، رفتار هنرمندان نیز بیشتر از سایر اقشار، در ذهن مردم اثر گذار است. البته این آثار هم از بعد مثبت و هم منفی قابل ارزیابی است. اگر ما بتوانیم هنرمندان مومن و انقلابی را بعنوان الگو های مناسب معرفی کنیم، قطعا با آسیب های اجتماعی کمتری روبه رو خواهیم شد.
انتهای پیام/
نقش هنرمندان متعهد و ارزشی در مقابله با اسلام هراسی برجسته است ترجمان صبح


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار