رئیس گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت آذربایجان شرقی تشریح کرد:

راهکارهایی برای جلوگیری از شیوع کرونا در محل کار

1399/01/23 - 11:16 - کد خبر: 18083 نسخه چاپی

نصر: رئیس گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت آذربایجان شرقی بر ضرورت افزایش سرویس‌های ایاب و ذهاب کارخانه‌ها برای رعایت فاصله ایمن بین کارکنان و پیشگیری از شیوع کووید19، تاکید کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، مجتبی غفاری در گفت‌وگویی با اشاره به اصول بهداشتی مورد تاکید در سرویس‌های ایاب و ذهاب مشترک، اظهار کرد: زمان حرکت سرویس‌ها باید طوری تنظیم شود که فاصله ایمن بین سرنشین‌ها از هر چهار سمت "جلو، عقب، راست و چپ" رعایت شود.

وی، گندزدایی روزانه سرویس‌های ایاب و ذهاب کارکنان را از دیگر موارد لازم برای پیشگیری و کنترل شیوع کرونا عنوان کرد و گفت: رانندگان موظف هستند تا قبل و بعد از هر سرویس، نسبت به ضد عفونی و گندزدایی تمامی سطوح خودرو به ویژه دستگیره‌ها، صندلی‌ها، درب‌ها، میله‌ها و کف خودروها اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت رعایت اصول بهداشتی در سرویس‌های غذا خوری و آشپزخانه محیط‌های شغلی، اظهار کرد: توصیه می‌کنیم تا سرو غذا در محیط‌های شغلی تا حد امکان به حداقل برسد.

غفاری، افزود: اگر شیفت‌های متناوب اجازه تعطیلی غذا خوری را به کارفرمایان نمی‌دهد، اصول بهداشتی باید در مورد تجهیزات و کلیه مراحل سرو غذا رعایت شده و کلیه تجهیزات مورد استفاده در آشپزخانه و رستوران و سطوح بعد از سرویس دهی هر شیفت کاری ضد عفونی و گندزدایی شوند.

رئیس گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، متذکر شد: طعم دهنده‌هایی مانند نمک، سماق و آب آشامیدنی حتما در بسته‌های یک بار مصرف تهیه شده و لیوان‌ها و ظروف غذا خوری از نوع یک بار مصرف باشند.

وی گفت: سلامتی کارکنان غذاخوری و کسانی که اقدام به پخت غذا می‌کنند نیز حتما باید در ابتدای روز کاری و انتهای ساعت کاری مورد ارزیابی قرار گرفته و از به کار گرفتن افرادی با علایم مربوط به بیماری‌هایی مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی یا کرونا خودداری شده و افراد دارای علایم در اسرع وقت به مراکز جامع سلامت ارجاع داده شوند.

وی با تاکید بر ضرورت ضد عفونی و گندزدایی محیط‌های شغلی، اضافه کرد: اولویت انجام ضد عفونی با سطوح مشترکی مانند اقامتگاه‌ها، استراحتگاه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، کیبورد، ماوس، دستگیره، شیرآلات، پله‌ها،تخت، کف پوش، کلید و پریز بوده و این سطوح باید ضدعفونی شود.

غفاری در خاتمه بر ضرورت انجام گند زدایی و ضدعفونی طبق دستورالعمل‌های وزرات بهداشت و مسئولان بهداشت، تاکید کرد و گفت: در صورت عدم استفاده درست، مواد ضد عفونی کننده ممکن است، سلامتی افراد را به خطر انداخته یا کارایی لازم را برای حذف ویروس نداشته باشد. 
انتهای پیام/
راهکارهایی برای جلوگیری از شیوع کرونا در محل کار خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار