رییس گروه مطالعات آب های سطحی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل؛

کمبود بارندگی استان اردبیل در مقایسه با بارش بلندمدت بهبود یافت

1399/01/23 - 11:00 - کد خبر: 18078 نسخه چاپی

نصر: رییس گروه مطالعات آب های سطحی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار منتشره از سوی مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور، از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۱ فروردین سال جاری کمبود بارندگی این استان در مقایسه با آمار متوسط بلندمدت بهبود یافته است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، اسدالله دیندار سوها امروز اظهارداشت: بر اساس این آمار اردبیل در بین ۳۱ استان از نظر آمار مقایسه‌ای بارندگی تاکنون در جایگاه بیست و پنجم بین استان‌ها قرار دارد.

وی افزود: اردبیل همچنین در بین استان‌های با شرایط اقلیمی نسبتا مشابه نظیر استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، و زنجان در جایگاه چهارم قرار گرفته و امیدواریم با نزولات آسمانی بیشتر در هفته‌های آتی شرایط بهتری را از نظر افزایش بارش‌ها نسبت به متوسط بارندگی بلندمدت بدست آورد.

وی گفت: بطور طبیعی آمار بارش‌های استان تاکنون قابل تعمیم به کل سال آبی جاری نبوده و با نفوذ سامانه‌های بارشی مناسب در روزهای آینده شاهد بارندگی‌های مطلوب در منطقه شمال غرب کشور و استان اردبیل خواهیم بود.

وی همچنین با استناد به گزارش‌های سازمان هواشناسی اظهارداشت: بر اساس نقشه پهنه‌بندی مقدار انحراف مجموع بارش استان‌ها و نیز نمودار اختلاف بارندگی استان‌ها و کشور تهیه شده توسط مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور تعدادی از استان‌ها در سال آبی جاری از جمله اصفهان، کردستان، یزد، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری با کاهش بارش مواجه هستند.
انتهای پیام/
کمبود بارندگی استان اردبیل در مقایسه با بارش بلندمدت بهبود یافت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار