مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی؛

مردم قانون 20 ثانیه مصرف آب را رعایت کنند/ اگر مصرف آب بصورت معقول باشد قطعا مشکل قطعی آب نخواهیم داشت/ هر ده ثانیه هدر رفت برابر با ده لیتر آب است

1399/01/23 - 10:06 - کد خبر: 18073 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: در وضعیت موجود اگر مصرف معقول داشته باشیم قطعا مشکلی نخواهیم داشت.

به گزارش نصر، یوسف غفارزاده اعلام کرد: با توجه به وضعیتی کرونایی که اکنون داریم مردم باید از آب برای شستن مکرر دست ها جهت تمیزی و مسئله بهداشتی استفاده کنند اما مسئله ای که وجود دارد مصرف صحیح آب است.

وی ادامه داد: مصرف فروردین ماه تاکنون 30 درصد بیشتر از زمان های مشابه است که به سختی تامین می شود.
غفارزاده افزود: متاسفانه مصارف بصورت معقول نیست، اگر واقعا مردم قانون 20 ثانیه را رعایت کنند به هیچ عنوان با قطعی آب مواجه نخواهیم شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه شستن دست ها به تبعیت از قانون 20 ثانیه نیست و طبق محاسبات ما هر نفرهنگام باز کردن شیر آب 10 لیتر آب شرب هدر می دهد که در طول یک روز حجم بسیار زیادی از آب سالم اسراف می شود.

وی اظهار کرد: نزدیک 70 درصد آب شرب تبریز از زرینه رود مسیری به طول 180 کیلومتر تامین می شود.
وی ادامه داد: برای آب شربی که اکنون در منازل شهروندان است زحمات و هزینه های بسیاری صرف می شود و نیاز است مردم عزیز در این شرایط که تامین آب در مرحله پیک خود انجام می گیرد توجه ویژه ای به صرفه جویی داشته باشند.

وی با اشاره به قطعی آب قبل از عید افزود: اگر مشکلی بوجود بیاید و نیاز به آب بیشتری داشته باشیم امکان تامین نخواهیم داشت و ضریب اطمینانی وجود ندارد، قطعی آب قبل از عید هم بدلیل مصرف بیش از حد زمان های مشابه بود که اتفاق افتاد.

وی گفت: خواسته ما از مردم این است که باتوجه به محدودیتی که آب دارد نیاز به همکاری جدی مردم داریم تا در مصارف خود صرفه جویی کنند.

وی اذعان کرد: امکان تامین آب مورد نیاز جمعیتی را میتوانیم تا 1.3 برابر تامین کنیم اما اگر این ظرفیت نیاز به افزایش بیشتری داشته باشد تامین این مقدار آّب وجود ندارد، برای آینده برنامه هایی جهت خط انتقال ارس به تبریز داریم که مقداری ضریب اطمینان را افزایش خواهد داد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آب فوق العاده کم است، با توجه به میزان کم بارش هایی که داشتیم ظرفیت نسبت به میانگین هم کمتر است، البته علی رغم بارش ها حجم مخازن سد ها مثبت است، برای تامین آب معقول هیچ مشکلی نداریم، اما اگر نیاز بصورت جهشی افزایش یابد قطعا توان تامین این مقدار آب را نخواهیم داشت.
انتهای پیام/
مردم قانون 20 ثانیه مصرف آب را رعایت کنند/ اگر مصرف آب بصورت معقول باشد قطعا مشکل قطعی آب نخواهیم داشت/ هر ده ثانیه هدر رفت برابر با ده لیتر آب است محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار