نماینده ولی فقیه در استان؛

نباید عملکرد کادر پزشکی را غیر منصفانه زیر سوال برد

1399/01/23 - 09:20 - کد خبر: 18059 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه و امام جمعه محبوب تبریز گفت : اقدامات و عملکرد سیستم درمان در مدت زمان بحران کرونا ویروس قابل تقدیر است و هر کسی عملکرد این عزیزان را زیر سوال ببرد خیلی بی انصافی کرده است.

به گزارش  نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی آل هاشم امام جمعه محبوب و مردمی تبریز در دیدار با رئیس بیمارستان امام رضا(ع) و جمعی از  پزشکان و اساتید کمیته علمی مبارزه با کرونا ویروس   اظهار داشت : جامعه ما باید قدر دان فداکارایها و ایثار کادر درمان باشد چرا که مجاهدت های مدافعان سلامت جامعه را به سمت سلامتی و بازگشت به روزهای سلامتی سوق می دهد.

وی با اشاره به دلسوزی و تعهد پزشکان و اساتید کادر درمانی افزود: در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان با بحران کرونا ویروس در گیر هستند و در برخی از آنها پزشکانشان کشورشان را ترک کرده اند ولی در کشور ما کاملا فرق می کند و برخی از پزشکان مقیم خارج از کشور در این برهه از زمان به کمک تیم پزشکی و درمانی داخل کشور آمده و شبانه روز در خدمت مردم هستند.

آل هاشم ادامه داد : مردم مجاهدت‌های پزشکان و کادر درمان را فراموش نخواهد کرد و نامشان در تاریخ ماندگار خواهد بود چرا که این عزیزان مانند مدافعان وطن در جبهه مقابله با دشمن سلامتی مردم رشادت و دلیری می کنند.

نماینده ولی فقیه در تبریز با تاکید براینکه  سیستم درمان و پزشکان متعهد در۵۰ روز گذشته نشان دادند که با تمام توان در راه دفاع از سلامتی جامعه هستند خاطر نشان کرد : در سالهای قبل از انقلاب  پزشکان خارجی به خصوص از هند و سایر کشور ها در ایران خدمت می کردند و مردم دچار مشکلات جدی در بحث درمان بودند ولی امروز وجود پزشکان متعهد و متخصص ایران را بی نیاز کرده و علوم پزشکی ایران همسو با بسیاری از کشورهای پیشرفته  توسعه خوبی داشته و این مرهون حمایت نظام جمهوری اسلامی از پیشرفت علم به ویژه طب هست.


بالغ بر چهار هزار مراجعه کننده به بخش اورژانس

همچنین مسعود فقیه دینوری رئیس مرکزآموزشی و درمانی امام رضا  (ع) تبریز ضمن ارائه گزارش ۵۰ روزه این مرکز در خصوص مراقبت از بیماران کرونایی گفت : از آغاز بحران کرونا ویروس در این مرکز به طور متوسط روزانه یکصدو پنجاه بیمار در این مرکز پذیرش شده بالغ بر چهار هزار مراجعه کننده به اورژانس این مرکز صورت گرفته است.

دینوری افزود : بالغ بر یکهزار و ۱۰۰ نفر در بخشهای مختلف این مرکز از آغاز بحران بستری شده اند.
رئیس مرکزآموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز ادامه داد: در حال حاضر حدود ۸۰ بیمار در این مرکز بستری بوده و نزدیک به ۵۰ بیمار در بخش آی سی یو و تحت  دستگاه ونتیلاتور و تنفس  مصنوعی قرار دارند.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش در اورژانس این مرکز گفت : اورژانس بیمارستان امام رضای تبریز بزرگترین بخش اورژانس شمالغرب کشور بوده و با وجود بیش از چهار هزار مراجعه کننده در طی دو ماه گذشته حتی یک مورد هم شکایت از کادر درمانی به دفتر ریاست مرکز وصول نشده است و این مرهون حمایت های نظام جمهوری اسلامی از طرح های توسعه زیرساخت شبکه بهداشت و درمان است.


بالغ بر ۲۰ هزار مراجعه کننده در سراسر استان به مراکز درمانی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دبیر ستاد مبارزه با کرونا ویروس استان نیز ضمن تقدیر از حمایت‌های مقام معظم رهبری از کادر درمان گفت : از آغاز بحران تا کنون بیش از ۲۰ هزار نفر مراجعه کننده به مراکز مختلف درمانی در تمام نقاط استان داشتیم.


علی تقی زادیه افزود : توسعه زیرساخت های شبکه بهداشت و درمان استان در سالهای اخیر انتقادهای زیادی به همراه داشت بروز بحران کرونا ویروس و جلوگیری از سرازیر شدن خیل انبوه بیماران به مرکز استان و تسریع در شیوع بیماری کرونا ویروس به نظرم بهترین جواب را به منتقدین توسعه زیرساخت های شبکه درمان را داد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: تمام آزمایشها و PCR هایی که در استان انجام می شود تمام استاندارد های موجود در جهان را دارا بوده آمار فوتی ها مطابق با استاندارد های جهانی بر اساس PCR مثبت ارائه می گردد.

تقی زادیه تصریح کرد : روزنامه بالغ بر یکصدو ۲۰ نفر  از اعضای هیئت علمی و ۵۰۰ پزشک و بیش از سه هزار پرستار در استان کار مراقبت از بیماران کرونایی را بعهده دارند.
انتهای پیام/
نباید عملکرد کادر پزشکی را غیر منصفانه زیر سوال برد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار