در جلسه مدیران فرهنگی و تاریخی شهر تبریز عنوان شد؛

تعریف کاربری های گردشگری در منطقه تاریخی و فرهنگی شهر تبریز

1399/01/20 - 16:33 - کد خبر: 18017 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: تعریف کاربری‌های گردشگری در منطقه تاریخی و فرهنگی شهر تبریز ارزش افزوده بالایی به همراه دارد.

به گزارش نصر، احمد حمزه زاده ظهر امروز چهارشنبه در دیدار با علی مدبر شهردار منطقه تاریخی فرهنگی تبریز با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت هم افزایی موجود در راستای انجام فعالیت‌های مشترک گفت: با توجه به درهم تنیدگی فعالیت‌های دو مجموعه، اتاق فکری با حضور متخصصان هر دو طرف تشکیل خواهد شد که در خصوص ایده‌ها و طرح‌های موجود در زمینه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رایزنی‌های لازم صورت پذیرد و طرح‌های تأیید شده به اجرا درآید.

وی با اشاره به تأثیر مستقیم تعریف کاربری‌های گردشگری در بهبود فضای کسب و کار در منطقه تاریخی و فرهنگی، بر ارزش افزوده بالای این فرایند تاکید کرد.

حمزه زاده با اشاره به لزوم احیا و تغییر کاربری خانه‌ها و برخی دیگر از ابنیه تاریخی افزود: ظرفیت بی نظیر خانه‌ها و ابنیه تاریخی موجود در منطقه تاریخی و فرهنگی تبریز مغفول مانده است و باید با همکاری دو مجموعه شاهد تغییرات اساسی در این زمینه باشیم و در این راستا آمادگی داریم با انعقاد تفاهم نامه و جلب همکاری صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در خصوص حل مشکلات موجود و احیا مجموعه‌ها و تک بناها گام‌های مؤثری برداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در خاتمه با تقدیر از اقدامات شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی تبریز گفت: اقدامات بسیار خوبی در منطقه به ویژه در بازار تاریخی تبریز در حال انجام است و شاهد تعاملات مثبت شهرداری و این اداره کل هستیم.

لزوم تدوین طرح راهبردی منطقه تاریخی و فرهنگی تبریز
شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی تبریز در این دیدار با اشاره به آماده سازی پکیج‌های متنوع با هدف تقویت زیرساخت‌های گردشگری و صنایع دستی و نیز حفاظت از میراث فرهنگی در منطقه گفت: موارد متعددی از طرح‌ها در شهرداری منطقه آماده شده است که با مشارکت میراث فرهنگی و شرکت‌های تابعه از جمله صندوق حفظ و احیا و شرکت مادر تخصصی ایران گردی و جهانگردی، قابلیت عرضه عمومی در فرابورس را دارد.

علی مدبر در ادامه افزود: احیای خانه‌های تاریخی بهسازی و بازگشایی معابر منتهی به اماکن تاریخی از جمله مسجد کبود و کهنه خیاوان، ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع دستی و … از جمله اقداماتی است که آغاز کرده ایم و تداوم و به سرانجام رسیدن آنها نیازمند همکاری اداره کل میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های ذی مدخل است.

شهردار منطقه ۸ تبریز در خاتمه تاکید کرد: نگاه به مقوله صیانت از بافت تاریخی در تضاد با سیاست‌های توسعه‌ای نیست و باید با نگرشی منعطف زمینه را برای توسعه خدمات گردشگری و صنایع دستی ایجاد و سهم خود را در تحقق اهداف جهش تولید ادا کنیم.
انتهای پیام/
 تعریف کاربری های گردشگری در منطقه تاریخی و فرهنگی شهر تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار