خبر/

استان اردبیل زیر صفر درجه

1399/01/20 - 09:10 - کد خبر: 17942 نسخه چاپی

نصر: بیستمین روز بهار در اردبیل با حاکمیت هوای سرد و زمستانی آغاز شده و هم اکنون هشت شهرستان از ۱۱ شهرستان این استان دمای زیر صفر درجه دارند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا،  با توقف بارش برف در استان از بامداد چهارشنبه هوای سرد بر منطقه حاکم شده و شهرستان های اردبیل، سرعین، نیر،نمین،  مشگین شهر، کوثر، خلخال و گرمی مغان دمای هوایی بین صفر تا پنج درجه زیر صفر دارند.

شهرستان سرعین و نیر با پنج درجه زیر صفر  سردترین مناطق استان اردبیل بوده اند و در این مدت منطقه گرمسیری مغان شامل شهرستان های بیله‌سوار ، پارس آباد و اصلاندوز مغان با سه درجه دمای بالای صفر  هوای نسبتا سردی را سپری می‌کنند.

هم اکنون برف و یخبندان بر اغلب مناطق استان اردبیل حاکم بوده و سرما به بسیاری از درختان به شکوفه نشسته باغات در مناطق سردسیری استان خسارت زده است.

مرکز پایش  راه‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل اعلام کرد: بارش برف و باران در تمامی جاده های استان  جریان داشته  و سطح آنها خیس و لغزنده می‌باشد. 

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی از هوای بسیار متغیر برخوردار است. در بعضی از سال‌ها با هجوم توده هوای سرد عرض های شمالی ریزش برف و هوای سرد در دو ماه نخست بهار بر منطقه حاکم می‌شود.
انتهای پیام/
استان اردبیل زیر صفر درجه خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار