مدیرکل فرودگاه ها و ناوبری هوایی خبر داد؛

کاهش 58 درصدی پرواز ها در آذربایجان شرقی

1399/01/20 - 01:23 - کد خبر: 17935 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت: آخرین پرواز خارجی رفت و برگشت از تبریز مربوط به 5 اسفند به مقسد استانبول و 8 اسفند به مقصد باکو بوده است.

به گزارش نصر، "رامین آذری" امروز در نشست خبری هفتگی ستاد استانی مقابله با کرونا آذربایجان شرقی که در استانداری برگزار شد، به اقدامات صورت گرفته جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: 
روزانه 2 بار تمام تجهیزات و اماکن داخلی و خارجی ترمینال فرودگاه و هرنوع وسیله ای که مسافر با آن سروکار دارد، ضدعفونی می‌ شود و هر هواپیما و اتوبوس پس از هر بار مسافرگیری نیز ضدعفونی می‌ شود.
وی به رصد مسافرین ورودی به استان توسط دورین حرارتی اشاره کرد و افزود: با همکاری مرکز بهداشت دوربینی در ورودی و خروجی های فرودگاه نصب شده که تمام مسافرین ورودی از فرودگاه با دوربیت حرارتی رصد می شوند و افراد مشکوک شناسایی شده را به بیمارستان هدایت می ‌کنیم که تاکنون تنها یک فرد مشکوک شناسایی و به مراکز درمانی هدایت شده است.
آذری از تعطیلی رستوران فرودگاه ها از زمان شروع بیماری کرونا در کشور خبر داد و گفت: در این راستا تمام اتاق های سیگار، تمامی آب سردکن های داخل فرودگاهای استان جمع آوری شده و از اول اسفند ماه تا به امروز تعطیل هستند.
مدیرکل فرودگاه‌ های آذربایجان شرقی تاکید کرد: مسئولین و کادر شرکت‌ های هواپیمایی موظف هستند برای خدمت رسانی به مسافرین، پروتکل‌ های بهداشتی را رعایت کنند. در این راستا با کاهش پرسنل عملیاتی و اداری نیز مواجه بوده ایم.
آذری از کاهش 58 درصدی پرواز ها در استان خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه سالانه، از 25 اسفند 98 تا 15 فروردین 99 بازه سفرهای نوروزی است، سال قبل از 666 پرواز صورت گرفته در ایام نوروز، امسال به 278 پرواز رسید و 58 درصد پروازها کاهش یافته است.
وی ادامه داد: امسال در زمینه جابجایی مسافران نوروزی، 23 هزار مسافر جابجا شدند که نسبت به نوروز سال قبل، 78 درصد با کاهش یافته است.
آذری آخرین پرواز خارجی رفت و برگشت از تبریز را مربوط به 8 اسفند به باکو توسط شرکت ترکیش عنوان کرد و گفت: آخرین پرواز استانبول هم در 5 اسفند قطع شده است.
مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی در خصوص انجام پرواز یک طرفه از استانبول به تبریز برای انتقال اتباع ایرانی و تبریزی در ترکیه توضیح داد و خاطر نشان کرد: پس از تعطیلی پروازها 6 پرواز با 980 نفر مسافر به تبریز انتقال یافتند که 1 پرواز ایران ایرتور، 3 پرواز معراج و 2 پرواز آتا اتباع معطل مانده ایرانی را به تبریز منتقل کردند. تمامی مسافرین غربالگری شدند که هیچکدام مشکوک شناخته نشدند.
آذری در پایان گفت: یک پرواز هم پنجشنبه 21 فروردین انجام می شود تا تعداد باقی مانده مسافرین ایرانی در ترکیه بازگردند.
انتهای پیام/
کاهش 58 درصدی پرواز ها در آذربایجان شرقی سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار