رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اردبیل؛

تردد در جاده‌های کوهستانی اردبیل کند است

1399/01/19 - 13:50 - کد خبر: 17894 نسخه چاپی

نصر: رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اردبیل گفت: بارش برف راه‌های مواصلاتی این استان را سفیدپوش کرده و تردد در جاده‌های کوهستانی به کندی صورت می‌گیرد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سرهنگ سیدمحمد صفوی امروز اظهارداشت: در حال حاضر تمام جاده‌های استان برفی و لغزنده بوده و تردد در گردنه‌ها و محورهای کوهستانی به علت اختلال دید با مشکل همراه است.

وی افزود: محورهای اردبیل - سرچم و پارس‌آباد بارانی بوده  و جاده خلخال - اسالم از اسفندماه به علت طرح کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا مسدود شده  و در حال حاضر بارش برف و کولاک مقطعی برف در این مسیر حاکم است.

رییس پلیس راه استان اردبیل بر لزوم پرهیز از سفرهای غیر ضروری تاکید کرد و گفت: رعایت قوانین و مقررات رانندگی، رعایت سرعت مطمئنه، حفظ فاصله طولی مناسب و همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و زنجیرچرخ توسط رانندگان الزامی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت گذر به نام‌های حیران، صایین، بودالالو، نقدوز، الماس، لنگان، قره‌آغاج و اسلام‌آباد در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود از نقاط سردسیر ایران محسوب می شود و از وضعیت جوی بسیار متغیر برخوردار است.
انتهای پیام/
تردد در جاده‌های کوهستانی اردبیل کند است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار