رییس کمیته پدافند غیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو؛

راهبرد شرکت ایران ترانسفو، جهش تولید توام با حفظ سلامتی کارکنان است

1399/01/19 - 11:20 - کد خبر: 17865 نسخه چاپی

نصر: رییس کمیته پدافند غیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان زنجان، جهش تولید توام با اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه برای حفظ سلامت نیروی انسانی در این گروه صنعتی در سال ۹۹ مورد توجه است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حمید حسنی تنها شامگاه دوشنبه در جلسه پدافند غیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو اظهار داشت: با توجه به اشتغال حدود پنج هزار نفر در این گروه صنعتی، استقرار واحدهای تابعه در تهران و زنجان و ارتباط با شبکه بزرگ تامین، فروش و خدمات پس از فروش داخلی و تامین‌کنندگان خارجی، سلامتی کارکنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته پدافند غیرعامل از آغاز شیوع بیماری کرونا در قالب جلسات مدیریتی و کارشناسی در حوزه‌های آموزش، اطلاع‌رسانی و عملیاتی با اتخاذ تدابیر لازم توانست اقدامات فراگیر در کنترل این بیماری، در راستای مسؤولیت اجتماعی خود انجام دهد.

حسنی تنها افزود: مدیریت مجموعه ایران ترانسفو و شرکت‌های تابعه در جهت مقابله با این ویروس، مسؤولیت راهبری موضوع را به کمیته پدافند غیرعامل گروه، واگذار کرده است.

رییس کمیته پدافند غیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: این کمیته تا کنون ۱۲ جلسه با محوریت بیماری کرونا تشکیل داده که یکی از آن‌ها با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان بوده است.


تمام نیروها به همراه خانواده تحت غربالگری قرار گرفته‌اند
معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت و عضو کمیته پدافند غیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو نیز با تشریح اقدامات، گفت: با غربالگری تمام نیروهای انسانی و خانواده آن‌ها توسط تیم آموزش‌دیده واحد بسیج شرکت قبل از آغاز سال کاری جدید، وضعیت احتمالی ابتلای آن‌ها مشخص و اقدامات پیشگیرانه شامل عدم حضور افراد مشکوک به ابتلا در محل شرکت و معرفی آنها به مراکز درمانی انجام شد.

کوروش دربندی‌زاده اظهار داشت: بسته‌های بهداشتی جهت مصرف پرسنل و خانواده آن‌ها به صورت رایگان در دو مرحله، توزیع شده و به ادامه این روند تا پایان عادی شدن وضعیت بیماری، تاکید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اعطای مرخصی به همکاران پرخطر و مُسن گروه صنعتی ایران ترانسفو، ضدعفونی مستمر خطوط تولید، محوطه، اماکن ستادی و سرویس‌های ایاب و ذهاب نیز از دیگر اقدامات پیشگیرانه این گروه صنعتی است.

دربندی‌زاده افزود: حوضچه‌های ضدعفونی‌کننده درب ورودی که از ابتدای سال کاری جدید، نصب شده تا پایان عادی شدن وضعیت و رفع خطر شیوع ویروس کرونا پابرجا هستند.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت و عضو کمیته پدافند غیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: توزیع جغرافیایی مناسب نیروی انسانی ستادی و تولیدی با افزایش شیفت حضور و دورکاری به منظور پرهیز از تراکم نیروی انسانی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، کاهش ساعات کاری از ۹ ساعت به ۶ ساعت در هرشیفت، انجام معاینه دوره‌ای و متعدد تمام پرسنل در درب ورودی و ایستگاه‌های کاری، اصلاح شیوه ثبت ورود و خروج پرسنل و تجهیز همکاران به ماسک و دستکش و ژل ضدعفونی‌کننده در تمام شرکت‌های تابعه نیز بخش دیگری از اقدامات است.

دربندی‌زاده ضمن قدردانی از همکاری و هماهنگی بسیار خوب تمام کارکنان شرکت و شورای اسلامی کار افزود: تیم حافظان سلامت گروه صنعتی ایران ترانسفو برای اِعمال نظارت مستمر از جهت کنترل رعایت موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در شرکت، تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: طبق مصوبه کمیته پدافند غیرعامل و تایید مدیرعامل گروه، برای موارد خوداظهاری همکاران در خصوص ابتلای احتمالی به این بیماری، اقدامات تشویقی و کمک‌هزینه درمان در نظر گرفته شده و همکارانی که موازین بهداشتی را رعایت نکرده و یا بیماری خود را کتمان کنند، جرایم مالی و برخورد انضباطی لحاظ شده است.

دربندی‌زاده خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی مستمر به پرسنل درخصوص مسائل بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ارتباطی و تعامل کاری به طور منظم توسط مدیریت ارتباطات گروه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: ضد عفونی تمام خودروهای حامل مواد و قطعات و اقلام جدید وارداتی داخلی وخارجی به انبار نیز از دیگر اقدامات در حال اجرا در این گروه صنعتی است.


۱۰ میلیارد ریال توسط ایران ترانسفو به دانشگاه علوم پزشکی زنجان پرداخت شد
مدیر ارتباطات گروه صنعتی ایران ترانسفو نیز از تعطیلی تمام جلسات حضوری و تبدیل آن به مجازی از طریق ویدئوکنفرانس و برگزاری جلسات مجامع شرکت‌های تابعه به صورت غیرتجمعی و با ویدئوکنفرانس خبرداد و این مهم را از اقدامات موثر در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خواند.

احمدرضا عبدلی گفت: با توجه به لزوم حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی در این زمان، اطلاع‌رسانی با تولید محتوای علمی و تخصصی در خصوص این بیماری با نصب بیلبوردها و مطالب و بنرهای آموزشی و بهداشتی در سطح شرکت وگروه‌های ارتباطی با پرسنل، تقویت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ایفای مسؤولیت‌های اجتماعی، همکاران واحد بسیج شرکت در تمام ایام شیوع بیماری کرونا در امر ضدعفونی معابر شهری زنجان با خودرو و تجهیزات، فعال و با مصوبه هیات‌مدیره، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستانی به دانشگاه علوم پزشکی استان برای خرید چهار دستگاه ونتیلاتور پیشرفته به منظور تسریع درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا پرداخت شده و یک دستگاه اکسیژن‌ساز نیز برای مواقع مورد لزوم برای بهداری شرکت ایران ترانسفو خریداری شده است.
انتهای پیام/
راهبرد شرکت ایران ترانسفو، جهش تولید توام با حفظ سلامتی کارکنان است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار