معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

برگزاری انتخابات سازمان نظام پرستاری در 21 تیر ماه/ وجود 6100 واجد شرایط رای‌دهی در حوزه انتخابیه تبریز

1398/03/04 - 12:56 - کد خبر: 1786 نسخه چاپی

نصر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از برگزاری پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری در 21 تیر خبر داد و گفت: این انتخابات همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی نیز برگزار می‌شود.

به گزارش نصر به نقل ازایسنا، حجت پورفتحی در تشریح این خبر اظهار کرد: شهرستان‌های تبریز، آذرشهر، اسکو، میانه، هشترود، بستان آباد و شبستر، یک حوزه انتخابیه به شمار می‌آیند و دارای یک هیات مدیره هستند.
وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های دارای ۲۰۰ کادر یا بالاتر می‌توانند هیات مدیره مستقل تشکیل دهند، افزود: شهرستان‌های مراغه، مرند، بناب، اهر و سراب مستقل از تبریز بوده و حوزه انتخابیه و هیئت مدیره مستقل دارند.
 وی با بیان اینکه اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری متشکل از 9 نفر است، گفت: دو نفر از این تعداد باید دانش آموخته رشته بهیاری و مابقی دانش آموخته رشته‌های دیگری که تعیین شده است، باشند.
پورفتحی از وجود ۶۱۰۰ واجد شرایط رای دهی در حوزه انتخابیه شهرستان تبریز (تبریز و شش شهرستان مذکور) خبر داد و افزود: واجدین شرایط رای دهی شامل کارشناسان رشته‌های پرستاری، بیهوشی، بهیاری، اتاق عمل، فوریت‌های پزشکی و دندانپزشکی هستند.
وی با بیان اینکه اقدامات در خصوص برگزاری انتخابات سازمان نظام پرستاری از ابتدای فروردین ماه توسط وزارت بهداشت آغاز شده است، اظهار کرد: ثبت‌نام داوطلبان نیز از یازدهم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا بیست و چهارم اردیبهشت نیز ادامه دارد. 
وی متذکر شد: افراد واجد شرایط پس از تایید می‌توانند به هنگام اعلام زمان معین به تبلیغات بپردازند، افراد ذی صلاح باید سه سال پی در پی عضو سازمان نظام پرستاری بوده و سابقه محکومیت اجتماعی و سیاسی نداشته باشند.
 وی خاطرنشان کرد: انتخابات سازمان نظام پرستاری نیز مانند انتخابات سازمان نظام پزشکی هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برگزاری انتخابات سازمان نظام پرستاری در 21 تیر ماه/ وجود 6100 واجد شرایط رای‌دهی در حوزه انتخابیه تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار