خبر/

وزنه‌برداران تایلند و مالزی از المپیک توکیو محروم شدند

1399/01/17 - 12:45 - کد خبر: 17729 نسخه چاپی

نصر: براساس اعلام هیات اعمال تحریم بر فدراسیون های عضو (IMFSP)، کشورهای تایلند و مالزی به دلیل چندین فقره تخلف دوپینگی، از اعزام کاروان وزنه‌برداری خود به المپیک توکیو محروم شدند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، براساس گزارش تارنمای اینسایددِگیمز، علاوه بر این، عضویت اتحادیه وزنه برداری آماتور تایلند (TAWA) و فدراسیون وزنه برداری مالزی (MFW) در اتحادیه جهانی وزنه برداری به ترتیب به مدت سه و یک سال به حالت تعلیق درآمد.

این هیات اعلام کرد که محرومیت اعمال شده بر وزنه برداران مالزیایی و تایلندی صرف نظر از هرگونه اعمال تغییر در زمان برگزاری المپیک توکیو، برقرار خواهد ماند؛ تورنمنتی که به دلیل شیوع ویروس کرونا با اعلام کمیته بین المللی المپیک تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است.

تایلند پس از آنکه تست دوپینگ ۹ وزنه بردار این کشور در رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۸ مثبت اعلام شد، به طور داوطلبانه از المپیک توکیو انصراف داد.

وزنه برداران بالای ۱۸ سال تایلند پس از رویداد بعدی اتحادیه جهانی وزنه برداری به مدت ۱۱ ماه دیگر نیز اجازه فعالیت نداشته و این در حالی است که وزنه برداران زیر ۱۸ سال این کشور نیز بعد از مسابقات آتی  اتحادیه جهانی، برای مدت پنج ماه مجاز به حضور در هیچ تورنمنتی نخواهند بود.

هیات مذکور اعلام کرد که محرومیت در نظر گرفته شده برای فدراسیون وزنه برداری تایلند دست کم تا هفتم مارس ۲۰۲۲ پابرجا بوده و در صورتی که این فدراسیون بتواند مجموعه‌ای از معیارهای مشخص را برآورده کند، این محرومیت در زمان مذکور یا بعد از آن قابل برداشته شدن، خواهد بود.
انتهای پیام/
وزنه‌برداران تایلند و مالزی از المپیک توکیو محروم شدند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار