رئیس موسسه آموزش عالی نبی اکرم (ص) مطرح کرد؛

فرصت تحصیل در مقاطع عالی آموزشی از مهر ۹۸ برای ناشنوایان

1398/03/04 - 09:55 - کد خبر: 1765 نسخه چاپی

نصر: رئیس موسسه آموزش عالی نبی اکرم (ص) از آغاز همکاری آموزشی موسسه آموزش عالی نبی اکرم و کانون ناشنوایان استان و فرصت تحصیل در مقاطع عالی آموزشی از مهر ۹۸ برای ناشنوایان خبر داد.

به گزارش نصر، عصر روز گذشته مراسم انعقاد تفاهم نامه بین موسسه آموزش عالی نبی اکرم(ص) با کانون ناشنوایان استان آذربایجان شرقی در راستای  همکاری آموزشی و فراهم سازی زمینه تحصیل آکادمیک ناشنوایان استان برگزار شد.

"محمدرضا میلانی" رئیس موسسه آموزش عالی نبی اکرم در این مراسم با بیان اینکه پیش از جای خالی آموزش عالی برای ناشنوایان در منطقه آذربایجان خالی بود، ادامه داد: با توجه به اینکه آذربایجان همواره در راستای تعلیم و تربیت پیشتاز بوده لذا فراهم سازی موقعیت تحصیل برای فرزندان کم شنوا و ناشنوا از جمله مسائلی بود که جای خالی آن طی چند سال اخیر دیده می شد.

وی با بیان اینکه آغاز همکاری آموزش این موسسه با کانون ناشنوایان استان اولینی دیگر برای شهر اولین ها خواهد بود ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون در کشور موقعیتی برای تحصیل عالی افراد کم شنوا و ناشنوا ایجاد نشده این اقدام برای اولین بار در تبریز محقق خواهد شد.

رئیس موسسه آموزش عالی نبی اکرم (ص) تبریز با ابراز امیدواری از استقبال خانواده ها جهت هدایت فرزندان خود برای ادامه تحصیل در سطوح عالیه، اظهار داشت: امیدواریم با اجرای این امر از مهر ۹۸ شاهد استقبال خانواده ها در استان و استان های همجوار برای هدایت فرزندان خود جهت ادامه تحصیل و استفاده از ظرفیت های درخشان آن ها باشیم.

"محمد رمضانی" مدیرعامل کانون ناشنوایان استان نیز در این مراسم، آغاز این همکاری را گامی رو به جلو در راستای تحقق حقوق افراد معلول در جامعه دانست و گفت: کانون ناشنوایان به عنوان اولین موسسه تخصصی در سال ۵۷ تشکیل شد و همواره ارتقا جایگاه ناشنوایان در جامعه را در راس اهداف خود قرار داد، اکنون پس از گذشت ۴۰ سال همچنان درصدد و پیگیری حقوق ناشنوایان است که آموزش عالی از جمله مهم ترین آن ها است.

وی ادامه داد: در کشور ما عوامل متعددی برای بیماری گوش و معلولیت شنوایی وجود دارد و باید بستر لازم  جهت برخورداری این افراد از حقوق شهروندی فراهم شود.

مدیرعامل کانون ناشنوایان استان با تاکید به اینکه این کانون به تمام جامعه ایران تعلق دارد، افزود: برای مشارکت در جامعه و ایجاد فرصت برابر باید همواره در تلاش باشیم که همکاری آموزشی کانون با موسسه نبی اکرم و پرورش اساتید مجرب جهت تدریس برای افراد ناشنوا از جمله اقدامات ارزشمند در تاریخ تبریز خواهد بود.

رمضانی خاطرنشان کرد: این امر پیشنهاد و ابتکاری از سوی موسسه نبی اکرم بود و ما هم آماده ایم تا دوره های تخصصی و آموزش ها را برای اساتید نبی اکرم برگزار کنیم.

گفتنی است در ادامه این مراسم "رحیم شهرتی فر" مشاور عالی ریاست موسسه آموزش عالی نبی اکرم نیز با اشاره به اینکه در روزهای جاری شاهد تداوم نهضت جبار باغچه بان هستیم، اظهار داشت: با افتخار اعلام می کنیم که بار دیگر پس از ۹۵ سال این امر ادامه دارد و امروز شاهد آغاز تحصیلات عالی برای فرزندان کم شنوا و ناشنوا  هستیم.

وی افزود:  ضمن تشکر از کانون ناشنوایان با افتخار اعلام می کنیم که از سال تحصیلی جدید شاهد اولینی دیگر برای تبریز خواهیم بود و افراد ناشنوا و کم شنوا مشغول به تحصیل در بیش از ۴۷ رشته دانشگاهی خواهند بود.

شهرتی فر در پایان سخنان خود انتظار خود از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را در راستای حمایت و فراهم سازی فرصت برابر زندگی، افراد معلول، اعلام کرد و گفت: از نمایندگان انتظار داریم تا مساعدت های لازم را در این راستا داشته باشند تا امکانات لازم برای تمامی فرزندان با معلولیت های خاص  فراهم شود.
انتهای پیام/

فرصت تحصیل در مقاطع عالی آموزشی از مهر ۹۸ برای ناشنوایان نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار