در پی شیوع ویروس کرونا؛

رزمایش دفاع بیولوژیک سپاه علیه کرونا در استان اردبیل برگزار شد

1399/01/14 - 14:00 - کد خبر: 17569 نسخه چاپی

نصر: رزمایش مدافعان سلامت برای رفع آلودگی‌های زیستی از پهنه استان اردبیل روز پنجشنبه با شرکت هزار و ۲۰۰ نیرو و ۳۰۰ خودروی ویژه توسط سپاه و بسیج در تمامی شهرستان های این استان اجرا شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، استاندار اردبیل در این رزمایش که با رمز یا اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این رزمایش ضد عفونی کردن و گندزدایی سطح شهر، اماکن، معابر، خیابانها و کوچه پس کوچه های تمامی شهرستانهای استان است.

اکبر بهنامجو با تقدیر از زحمات تمامی نیروهای مسلح استان افزود: نیروهای مسلح به ویژه سپاه و بسیج از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان در کنار مردم بوده و از هیچ اقدامی برای کنترل و پیشگیری از شیوع آن دریغ نکرده است.

وی اظهار داشت: نیروهای مسلح در عمل نشان داده  که همیشه و در همه حال در خدمت مردم و در تمامی مشکلات و گرفتاری ها در کنار مردم و با مردم بوده است.

وی بیان کرد: سپاه و بسیج با احساس مسئولیت امروز در تولید انواع وسایل بهداشتی و پزشکی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده پیشگام بوده و در تامین نیاز مردم در این زمینه نقش اساسی دارند.

استاندار اردبیل با تقدیر از اقدام شهروندان استان در خودداری از برگزاری آیین سنتی سیزده بدر و ماندن در خانه اضافه کرد: مردم استان اردبیل دیروز به کلی آیین سنتی و دیرینه سیزده بدر و حضور در دامان طبیعت را کنار گذاشته و به توصیه‌های مسوولان بهداشتی کشور در خانه‌نشینی به خوبی عمل کردند.

بهنامجو ادامه داد: این همراهی مردم و  عمل به توصیه‌های بهداشتی از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کرده و نتیجه این اقدام خوب مردم در روزهای آتی و کاهش بستری‌ها در بیمارستان‌ها خود را نشان خواهد داد.

وی با قدردانی از همکاری مردم در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: اردبیل در زمینه اجرای این طرح از استان‌های موفق کشور است و این موفقیت نتیجه همکاری مردم با عوامل اجرایی و تلاش شبانه‌روزی پلیس و سایر ادارات و نهادهای مرتبط می‌باشد.
وی افزود: برای کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همه آحاد مردم و دستگاههای اجرایی و نهادها باید پای کار باشند تا هرچه زودتر این ویروس بسیار خطرناک را شکست دهیم.

جانشین سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل هم گفت: رزمایش مدافعان سلامت با شرکت هزار و ۲۰۰ نیرو  و ۳۰۰ خودروی ویژه توسط سپاه و بسیج در تمامی شهرستانهای استان در حال برگزاری است.

سردار فرهنگ مستعد حصاری افزود: سپاه و بسیج از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان اقدام به ضد عفونی و پاک سازی محیط، معابر، اماکن و کوچه پس کوچه ها کرده و این رزمایش استانی نیز در این راستا انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: بسیجیان با کار جهادی توانستند نیاز استان به ماسک را تامین و حتی مازاد بر نیاز را تولید کنند و به سایر استانها نیز اعلام شده که در صورت نیاز به ماسک آمادگی تامین آنها را داریم.

وی با اشاره به اینکه سپاه و بسیج خود را خدمتگزار مردم می دانند، بیان کرد: بسیج و سپاه بسته های معیشتی و بهداشتی و ضد عفونی کننده در بین اقشار ضعیف و آسیب پذیر استان توزیع کرده و این روند ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/
رزمایش دفاع بیولوژیک سپاه علیه کرونا در استان اردبیل برگزار شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار