رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

لطف الهی، همراهی مردم و مسئولان دلسوز، یاریگر مردم مناطق سیل زده کشور در سازندگی خواهد بود

1398/03/01 - 15:45 - کد خبر: 1754 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن پیوستن به "پویش ملی بهار همدلی" گفت: لطف الهی، همراهی مردم و مسئولان دلسوز، یاریگر مردم مناطق سیل زده کشور در سازندگی خواهد بود.

به گزارش نصر به نقل از مفدا تبریز، تعدادی از فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، با راه‌اندازی «پویشی ملی دانشگاهیان ایران» با عنوان «بهار همدلی»، از کلیه دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درخواست کردند تا ضمن پیوستن به این پویش دانشگاهی، در ساخت خانه‌های مسکونی تخریب شده در مناطق سیل‌زده کشور مشارکت کنند.

پس از شروع «پویش ملی بهار همدلی»، دکتر محمدحسین صومی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دیگر اعضای هیئت رییسه این دانشگاه  به این پویش پیوستند، به همین بهانه دقایقی با دکتر محمدحسین صومی گفتگو کرده ایم. که مشروح این گفتگو به شرح زیر است:

با چه هدفی به این پویش پیوستید؟

جامعه ما متاثر از تعالیم دینی و خو گرفته با آموزه های ادبی و عرفانی است که به همراه فرهنگ ایرانی، مردم ما را به سمت اخلاقیات اصیل انسانی سوق می‌دهند؛ بنده به عنوان فرزند کوچکی از خطه آذربایجان که مردمانش همواره در انقلاب مشروطه ، انقلاب اسلامی و  در هشت سال دفاع مقدس و  در دیگر برهه‌ها و مشکلات در کنار سایر مردمان شریف ایران زمین بوده اند بر خود وظیفه می دانم به همراه هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی تبریز با پیوستن به این پویش با تمام توان خویش با کمک خداوند منان بتوانم در کنار سایر عزیزان دردی از آلام مردمان مناطق سیل زده را التیام بخشم.

چه احساسی دارید از اینکه به این پویش پیوستید؟

این پویش به همت انسان های پاک و خالص یعنی دانشجویان رقم خورده است و بنده همواره از بودن در محیط دانشگاه و  کنار دانشجویان که منبع انرژی و صفا و صمیمیت هستند، لذت می برم و احساس می کنم این موضوع نعمت بزرگی است که خدا به اینجانب عنایت کرده است، همچنین اهتمام  وزیر محترم بهداشت،درمان و آموزش پزشکی وتمامی همکاران در وزارت متبوع انگیزه ما را برای حرکت با تمام توان در راستای اهداف این پویش دوچندان کرده است. 

توصیه شما به دانشگاهیان برای پیوستن به این پویش چیست؟

همانطور که دکتر محمدرضا فراهانی معاون محترم فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفتند ، اکنون موج سوم و مهم ترین بخش کمک هاست که اگر خدا بخواهد با همت دانشگاهیان کشور موجب تجدید بنای ساختمان های آسیب دیده از سیل خواهد شد؛ از همه عزیزان می خواهم دعوت دانشجویان برای کمک به مردم مناطق سیل زده را اجابت کنند چرا که از کودکی آویزه گوشمان بوده است که  دست به دست هم دهیم به مهر ، میهن خویش را کنیم آباد.

چه پیامی برای هموطنان آسیب دیده سیل دارید؟

اعتقاد دینی فرج بعد از عُسر و حَرَج را نوید می‌دهد لذا با امید به لطف الهی، به همراهی مردم عزیز میهن و مسئولین دلسوز به ساختن خانه ها و آبادی شهرهایشان اهتمام ورزند.

انتهای پیام/

لطف الهی، همراهی مردم و مسئولان دلسوز، یاریگر مردم مناطق سیل زده کشور در سازندگی خواهد بود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار