رئیس ستاد پیشگیری از شیوع کرونا در شهرداری تبریز مطرح کرد:

احتمال آغاز سیر نزولی ابتلا به کرونا از ۲۵ فروردین/ عملکرد خوب سازمان‌های مردم‌نهاد

1399/01/11 - 21:35 - کد خبر: 17462 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل سلامت شهرداری تبریز گفت: با همکاری شهروندان و رعایت اصول بهداشتی و ایمنی تا پایان فروردین می توانیم بر مشکلات ناشی از ویروس کرونا فائق آییم و پیش‌بینی می کنم از ۲۵ فروردین به بعد، آمار ابتلا به این بیماری سیر نزولی پیدا کند.

به گزارش نصر،   محمدحسین حسن‌زاده پیش از ظهر امروز در گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: بدون مشارکت عمومی شهروندان، مدیریت این بیماری ممکن نیست و در این چند وقت اخیر نیز شاهد فعالیت نیروهای داوطلب در نقاط مختلف شهر بودیم که به صورت خودجوش به میدان آمده‌اند.
او از نقش مؤثر سازمان‌های مردم‌نهاد و نیروهای داوطلب مردمی در ضدعفونی معابر شهری و محلات تبریز نیز خبر داده و اظهار داشت: بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور و استان ما، عملیات‌های پیشگیرانه از سوی دولت و نهادهای رسمی و عمومی آغاز شد و در کنار آن نیروهای داوطلب شهری اعم از سازمان‌های مردم‌نهاد، بسیج و شهروندان مسئولیت‌پذیر  به صورت خودجوش پای کار آمدند و تمامی محلات تبریز را تحت پوشش قرار دادند.
حسن زاده با اشاره به نقش مدیریت شهری تبریز در تأمین و هدایت نیروهای داوطلب نیز گفت: مجموعه شهرداری تبریز نیز به صورت مستمر محلول‌های ضدعفونی را در در اختیار این عزیزان قرار داده است که همراه با آگاهی‌رسانی عمومی، اقدامات مؤثری در حوزه ضدعفونی معابر انجام شده است.
او  درباره احتمال شستشوی مواد ضدعفونی بواسطه بارش‌های و اقدامات جایگزین آن نیز خاطرنشان کرد: با توجه به بارش‌های اخیر در سطح شهر، احتمال شستشوی مواد ضدعفونی از معابر وجود دارد که از امروز عصر و با توجه به قطع نزولات آسمانی، ضدعفونی معابر را از سر می گیریم و در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین نیز این کار را ادامه می دهیم.
او ادامه داد: برنامه مدیریت شهری تبریز، ضدعفونی معابر تا پانزدهم فروردین بود ولی ما علاوه بر آن طبق مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا، تا ۲۰ فروردین ضدعفونی معابر را ادامه می دهیم.
مدیرکل اداره سلامت شهرداری تبریز، از غربالگری مستمر افراد شهروندان نیز خبر داده و عنوان داشت: اکیپ‌های غربالگری اداره کل سلامت شهرداری، در داخل شهر، سازمان‌ها و مناطق شهری
و اماکن اجتماعی و عمومی حضور مستمر داشته و به اجرای این طرح مشغول هستند که با توجه به استقبال مردم از این طرح، همچنان غربالگری را ادامه می‌دهیم.
او با اشاره آیین سیزده‌در امسال و ضرورت حضور در خانه نیز تأکید کرد: از شهروندان عزیز خواهشمندیم که ۱۲ و ۱۳ فروردین را در خانه‌های خود بمانند و به نظرم امسال سیزده‌بدر به معنای واقعی خود، روز نحسی است و حضور در فضای آزاد به ضرر شهروندان و خانواده‌های آنها است.
حسن زاده در ادامه به اقدامات پیشگیرانه شهرداری در این خصوص نیز اشاره کرده و یادآور شد: از چند روز پیش کلیه پارک ها و فضای سبز شهری تبریز تعطیل شده اند و طبق دستور اکید شهردار تبریز هرگونه اطراق و چادرزنی در فضای سبز شهری ممنوع بوده و از پیک‌نیک خانوادگی در سطح شهر ممانعت به عمل می آید.
او ادامه داد: علاوه بر این، تمامی مجموعه‌های خدماتی، سرویس‌های بهداشتی، بوفه، شهربازی‌ها، طبق دستورالعمل ابلاغی، تا پایان فروردین ارائه خدمات ندارند.
انتهای پیام/
احتمال آغاز سیر نزولی ابتلا به کرونا از ۲۵ فروردین/ عملکرد خوب سازمان‌های مردم‌نهاد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار