رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی؛

آذربایجان‌غربی تا پایان هفته بارانی است

1399/01/11 - 11:25 - کد خبر: 17419 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: فعالیت سامانه بارشی در استان تا پایان هفته جاری ادامه داشته و هوای شهرستان‌های مختلف استان در این مدت بارانی خواهد بود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مهدی صابری امروز در گفت وگو با خبرنگار افزود: هوای آذربایجان غربی در روز طبیعت نیز بارانی پیش‌بینی می‌شود و احتمال سیلاب و طغیان رودخانه‌ها نیز دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: امروز در برخی ساعت‌ها بارش باران در استان رخ می‌دهد ولی روز ۱۲ فروردین به صورت موقت به جز در مناطق جنوبی از میزان بارش ها کاسته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرهای پلدشت با ۱۱ و پیرانشهر با ۹ میلی‌متر به ثبت رسید، اضافه کرد: روز پنج‌شنبه، ۱۴ فروردین از میزان و شدت بارندگی‌ها کاسته می‌شود و روز جمعه بارش هایی در استان رخ می‌دهد اما تغییرات دمایی وجود ندارد.

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود، افزود: سردترین شهر استان نیز در این مدت تکاب با یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.شهرهای جنوبی استان به ویژه سردشت از پربارانترین شهرهای استان است که سالانه یک‌هزار میلی‌متر بارش دارد.

بارش‌های استان از شهریورماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.
انتهای پیام/
آذربایجان‌غربی تا پایان هفته بارانی است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار