گزارش/

مهندس ایرانی در وان ترکیه خلاقیت اش را به تولید انبوه رساند!/ حیرت رسانه های ترکیه از تولید دستگاه تصفیه هوا

1399/01/11 - 09:11 - کد خبر: 17403 نسخه چاپی

نصر: خلاقیت و ابداع مهندس جوان ایرانی در وان ترکیه حیرت رسانه های ترکیه را بر انگیخت.

به گزارش نصر، شبکه های ترکیه روز گذشته گزارشی از فعالیت یک واحد صنعتی که یک جوان ایرانی مدیریت آن را بر عهده دارد منتشر کردند که در آن وی با ابداع و خلاقیت خود دستگاه های تصفیه هوا را به صورت انبوه تولید و وارد بازار می کند.
در این گزارش آمده است: بعد از تهدید ویروس کرونا، تمایل به هرگونه مواد ضدعفونی کننده افزایش یافته است. دستگاه ضدعفونی کننده هوا که توسط مهندس ایرانی در شهر وان ساخته شده است یکی از آن هاست.
دستگاهی که گاز و باکتری های مضر را از بین می برد.
متقاضیان زیادی هم در ترکیه و هم در کشور های دیگر برای این کالا وجود دارد.
این دستگاه گازهای مضر را جداسازی و هوا را ضد عفونی می کند. دستگاه ضد عفونی کننده هوا که توسط مخترع ایرانی ساخته شده است متقاضیان زیادی دارد.
"مهرداد فوج لعلی" مهندس بیومکانیک ایرانی دستگاهی تولید کرده است که ویروس، باکتری و بوهای ناخوشایند را از بین می برد ولی برای تولید این دستگاه در کشور خود نتوانست حمایت های لازم را دریافت کند و به مرکز توسعه کسب و کار در وان مراجعه کرد و بعد از کسب مجوز از وزارت بهداشت ترکیه در کارگاهی که به وی اختصاص داده شده است تولید انبوه این دستگاه را انجام می دهد.
فناوری پلاسمایی که در مکانیک دستگاه وجود دارد نانو تیتانیوم را وارد عمل می کند و گازهای مضر موجود در هوا تصفیه شده باعث می شود هوای سالم تولید شود. این دستگاه با دو نوع سیستم تهویه ذرات میکروسکوپی را هم از بین می برد.
مهرداد فوج لعلی می گوید: این دستگاه در داروخانه ها، بیمارستان ها، بخش های مراقبت های ویژه حتی در خانه ها هم مورد استفاده قرار می گیرد.
دستگاه ضدعفونی کننده هوا علاوه بر استفاده در ترکیه به کشورهای جمهوری آذربایجان، گرجستان و ایران هم صادر می شود.
انتهای پیام/
مهندس ایرانی در وان ترکیه خلاقیت اش را به تولید انبوه رساند!/ حیرت رسانه های ترکیه از تولید دستگاه تصفیه هوا آیدین خطیبی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار