خبر/

مدیرعامل ایرانسل پس از 13 سال تغییر کرد

1397/12/01 - 12:56 - کد خبر: 174 نسخه چاپی

نصر: دقایقی پیش و با تصمیم هییت مدیره و پس از 13 سال، مدیرعامل ایرانسل تغییر کرد و دکتر بیژن عباسی آرند بعنوان مدیرعامل جدید شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل معرفی شد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، ششم بهمن ماه و برای نخستین بار، از برنامه تغییر مدیرعامل ایرانسل پس از 13 سال خبر داد و اعلام کرده بود "دکتر بیژن عباسی آرند طی روزهای آینده بعنوان مدیرعامل جدید ایرانسل منصوب می شوند".

 "بیژن عباسی فارغ التحصیل مهندسی الکترونیک دانشگاه شیراز، فوق لیسانس و دکترای مخابرات از دانشگاه تربیت مدرس است و در زمینه "آنتن، رادار و مدارات پسیو مایکروویو" تخصص دارد". 

این گزارش حاکی از آن است، عباسی چهارمین نفر از مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه ایران خواهد بود که از صاایران وارد این صنعت تلفن همراه ایران در لایه مدیرعاملی می‌شود. چراکه پیش از این، علیرضا قلمبر دزفولی از مدیریت عاملی صنایع مخابرات (صما) شرکت صاایران به مدیرعاملی ایرانسل، وحید صدوقی از مدیریت عاملی صنایع قطعات الکترونیک ایران (صقا) به مدیرعاملی شرکت ارتباطات سیار ایران (صاایران) و محمد مهدی عطوفی با سابقه مدیریت عاملی انستیتوایزایران صاایران به مدیرعاملی رایتل رسیده بودند".

بیژن عباسی آرند کیست؟

دکتر بیژن عباسی آرند متولد مرداد 1353 در منطقه چرام یاسوج و متاهل است. وی در سال 1374 مدرک مهندسی الکترونیک خود را از دانشگاه سراسری شیراز دریافت کرد و پس از آن در دوره فوق لیسانس مخابرات دانشگاه تربیت مدرس تهران مشغول به تحصیل شد. عباسی دکترای مخابرات خود را در سال 1382 از همین دانشگاه دریافت کرد و پس از آن و در سال 1387 موفق به اخذ مدرک فوق دکترای مخابرات از همین دانشگاه شد. 

18 سال سابقه مدیریت پروژه، قائم مقامی مدیرعامل، عضویت در هییت مدیره و مدیریت عاملی شرکت های مختلف فعال در حوزه صنعت الکترونیک، مخابرات و هوافضا بخش اعظم تجربیات کاری و اجرایی دکتر عباسی را تشکیل می دهد.

16 سال استادیاری و تدریس در دانشگاه تربیت مدرس به ویژه در حوزه های آنتن های مخابراتی، تجهیزات ارتباطی ماکرویو، لینک های رادیویی و مخابرات سلولی به همراه مسئولیت استاد راهنمایی دهها پایان نامه حوزه مخابرات همین دانشگاه، چاپ بیش از 30 مقاله در نشریات مرجع علمی، ارائه مقاله در بیش از 60 کنفرانس علمی، کسب رتبه اول المپیاد ریاضی استان، کسب رتبه دوم جشنواره جوان خوارزمی در سال 1382 (رتبه اول بخش مهندسی)، عضویت در انجمن مهندسین برق و الکترونیک، عضویت در کمیته C41 و عضویت در مرکز تحقیقات مخابرات ایران بخش دیگری از رزومه مدیرعامل بعدی ایرانسل را تشکیل می دهد.

مهندس علیرضا قلمبر دزفولی در طی 13 سال گذشته و از ابتدای راه اندازی پروژه ایرانسل، بعنوان مدیرعامل این شرکت مشغول به کار بوده است. در دوران مدیریت وی بر ایرانسل، سیم کارت های ایرانسل بعنوان دومین اپراتور تلفن همراه ایران وارد بازار ارتباطات کشور شد و قیمت دسترسی به سیمکارت از 2.5 میلیون تومان به چند هزار تومان رسید. ایرانسل برای نخستین بار در ایران خدمات اینترنت همراه بر پایه نسل 2.5G تلفن همراه را در زمستان سال 85 به ایرانیان ارائه کرد و پس از مدتی ور در بهار سال 86، این خدمات را به نسل 2.75 (EDGE ارتقا داد)، در سال 87، ایرانسل برای نخستین بار خدمات اینترنت پرسرعت بی سیم ثابت مبتنی بر فناوری WiMAX را در ایران عرضه کرد و پس از آن و در پی پایان دوران انحصار رایتل بر فناوری 3G، برای نخستین بار در ایران در سال 93 فناوری 4G/LTE را به ایرانیان عرضه کرد. ایرانسل در سال 94 برای نخستین بار در ایران فناوری اینترنت پرسرعت ثابت بیسیم بر پایه فناوری TD-LTE را در ایران عرضه کرد. 49 درصد سهام شرکت خدمات ارتباطی ام‌تی‌ان ایرانسل متعلق به شرکت MTN آفریقای جنوبی و 51 درصد آن به شرکت گسترش الکترونیک ایران است که سهام آن متعلق به بنیاد مستضعفان و شرکت صنایع الکترونیک ایران (صاایران) می باشد. شرکت ایرانسل در سال مالی ۱۳۹۲ با درآمدی بالغ بر ۴٬۹ هزار میلیارد تومان، در رتبه ۳۲ از فهرست بزرگترین شرکت‌های ایران قرار گرفت. مهرماه سال گذشته، ایرانسل در مراسمی که در حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، مدیرعامل شرکت اریکسون و اصحاب رسانه برگزار شد، نخستین آزمایش شبکه کامل نسل ۵ در ایران را با موفقیت انجام داد.

انتهای پیام/

مدیرعامل ایرانسل پس از 13 سال تغییر کرد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار