مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

کاهش ۶۸ درصدی تردد در جاده‌های آذربایجان‌شرقی

1399/01/10 - 12:15 - کد خبر: 17363 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: میزان تردد خودروها از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش نص به نقل از ایرنا، اروجعلی علیزاده امروز در گفت وگو با خبرنگار افزود: این آمار از طریق ۸۲ دستگاه ترددشمار آنلاین تعبیه شده در جاده های آذربایجان شرقی به دست آمده و طی ۹ روز اخیر ۲۷۷ هزار و ۴۰۰ مورد تردد خودرو ثبت شده است.

به گفته وی پارسال در فاصله روزهای اول تا نهم فروردین ماه سال گذشته تعداد ۸۶۰ هزار دستگاه انواع خودرو در جاده های آذربایجان شرقی تردد داشت.

علیزاده مجموع ترددهای ثبت شده در جاده های آذربایجان شرقی از ۲۵  اسفند تاکنون را ۵ میلیون دستگاه اعلام کرد که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی را تجربه کرده است.

وی ادامه داد: از ۲۵ اسفند سال ۱۳۹۷ تا نهم فروردین سال ۱۳۹۸ ، تعداد ۱۰ میلیون تردد خودرویی در جاده های آذربایجان شرقی ثبت شده بود.

علیزاده گفت: بر اساس آمارهای ثبت شده در جاده های مواصلاتی استان روز ۲۶ اسفند ماه سال ۱۳۹۸ و روز اول فروردین امسال به ترتیب با ثبت تعداد ۵۲۰ هزار و ۲۳۷ هزار تردد خودروئی بیشترین و کمترین میزان تردد در جاده های استان به ثبت رسیده است.

آذربایجان شرقی با افزون بر چهار میلیون نفر جمعیت و  ۴۵ هزار  و ۴۹۱ کیلومترمربع وسعت، حدود ۱۴ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.
انتهای پیام/
کاهش ۶۸ درصدی تردد در جاده‌های آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار