مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد:

تجهیز ۱۷۰ کیلومتر از جاده‌های اردبیل به سامانه روشنایی

1399/01/10 - 10:40 - کد خبر: 17353 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: هم‌اکنون ۱۷۰ کیلومتر از جاده‌های این استان مجهز به سیستم روشنایی می‌باشند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علی رحمتی دیروز در بازدید از عملیات نصب چراغ‌های سیستم روشنایی در جاده اردبیل - سرچم افزود: نصب سامانه روشنایی به طول ۱۰ کیلومتر در جاده اردبیل - خلخال در حال اجرا است.

وی اظهارداشت: در مجموع هفت هزار و ۴۲۱ عدد چراغ روشنایی در تونل‌ها و جاده‌های استان به صورت طولی و نقطه‌ای نصب شده و در حال بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه برای افزایش ایمنی در جاده‌ها ایجاد روشنایی به صورت نقطه‌ای در نقاط حساس و حادثه‌خیز از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است، گفت: در بیش از ۱۰ نقطه از محورهای مواصلاتی استان سیستم روشنایی به صورت نقطه ایجاد شده است.

رحمتی با بیان اینکه ایجاد سامانه روشنایی در ۱۳ کیلومتر از گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال - اسالم از سال‌ها پیش اجرا ولی بدلیل عدم انجام تعهدات لازم از سوی پیمانکار مجری طرح چراغ‌های نصب شده در این مسیر روشن نیست، افزود: با خلع ید پیمانکار قبلی و بکارگیری پیمانکار جدید این پروژه در آینده نه چندان دور تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهارداشت: هر سال عملیات اجرایی طرح‌های بهسازی، حذف نقاط حادثه‌خیز، پروژه‌های خط‌کشی، ایمن‌سازی، نگهداری، لکه‌گیری و روکش آسفالت جاده‌های استان بر اساس وظیفه سازمانی محوله انجام می‌شود.

استان اردبیل ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.
انتهای پیام/
تجهیز ۱۷۰ کیلومتر از جاده‌های اردبیل به سامانه روشنایی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار