مدیرکل راه آهن منطقه شمال غرب کشور؛

محموله‌های ریلی خارجی در ایستگاه باز بین‌المللی بناب زنجان جذب می‌شود

1399/01/10 - 09:45 - کد خبر: 17349 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راه آهن منطقه شمال غرب کشور از جذب محموله‌های جدید ریلی در سبد بارهای خارجی خبرداد و گفت: این محموله‌ها شامل واردات و صادرات بار در ایستگاه باز بین‌المللی بناب می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علی خدایی دیروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: این اقدام با پیگیری های متعدد، اقدامات فنی بازرگانی و تشکیل جلسات متعدد و پس از اخذ موافقت‌های لازم از سازمان گمرک محقق شده است.

وی تاکید کرد: پس از محموله خاک سنگ روی صنایع سرب و روی استان زنجان، محموله خمیر کاغذ شرکت راشا کاسپین زنجان که در گذشته از طریق مرز زمینی و ناوگان جاده ای از کشور ترکیه وارد می شد، به شبکه ریلی جذب شد.

مدیرکل راه آهن منطقه شمال غرب کشور گفت: نخستین پارت ۲۰ واگنی این محموله در ایستگاه بناب تخلیه و به صورت ترکیبی به خط تولید این کارخانه ارسال شد.

خدایی ابراز امیدواری کرد، با پیگیری و ایجاد رضایتمندی مضاعف در صاحبان بار، این روند ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: واگن‌های تخلیه شده وارداتی به صورت دو سر بار به کشور ترکیه اعزام خواهد شد.

مدیرکل راه آهن منطقه شمال غرب کشور گفت: با جذب محموله شمش صادراتی شرکت های وارد کننده خاک، همه واگن‌های وارداتی به صورت صادرات بار اعزام خواهد شد.

خدایی تاکید کرد: در سال جدید با همکاری گمرک استان زنجان و مشارکت شرکت های بازرگانی، در تلاش هستیم که خط صادراتی مسیر بناب _ سرخس را نیز با بهره گیری از واگن‌های امدادی (cis) فعال کنیم. 

وی اظهار داشت: طی چند روز گذشته به صورت آزمایشی واگن های مسقف و لبه بلند روسی با محصولات تولیدی شرکت های لوله و اتصالات آبیاری به مقصد تاشکند ازبکستان بارگیری شد.

بنا به این گزارش، تخلیه بار در ایستگاه باز بین المللی بناب با کد ۰۷۱۰ فعال است و این ایستگاه در شبکه (UIC) شناخته شده است.

ایستگاه باز بین المللی بار بناب یک ایستگاه بعد از سلطانیه قرار دارد، دو ایستگاه باری دیگر نیز در راه آهن منطقه شمال غرب کشور و در استان‌های قزوین و مراغه فعال است و در این ایستگاه‌ها ترانزیت خارجی، حمل و بارگیری می شود.

ایستگاه باز بین المللی بناب، مبدا و مقصد بار ترانزیت در سطح شبکه های راه آهن‌های دنیا (UIC) شده است.

شبکه‌های راه آهن عضو اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها می توانند از این ایستگاه به عنوان مبداء و مقصد کالا استفاده کنند.
انتهای پیام/
محموله‌های ریلی خارجی در ایستگاه باز بین‌المللی بناب زنجان جذب می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار