معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد:

رشد ۲.۵ برابری سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس

1399/01/09 - 14:35 - کد خبر: 17319 نسخه چاپی

نصر: معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در سال گذشته میزان سرمایه گذاری در این منطقه نسبت به سال ۹۷ حدود ۲.۵ برابر رشد کرده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، صفر شاسفند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این میزان شامل پنج هزار و ۸۵۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و ۲۰۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی بوده که در این منطقه انجام شده است.

وی اظهار داشـت: در طول سال گذشته ۵۵۶ مورد در ٥١ جلسه کمیسیون اقتصادی این منطقه مطرح شده که شامل ۲۲۱ طرح سرمایه گذاری و ۳۵۵ مورد درخواست تمدید، اجاره و  بررسی سایر تقاضاها بود.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: از بین ۲۲۱ طرح سرمایه گذاری بررسی شده ۱۶۲ طرح تصویب شده که شامل ۱۵۸ مورد سرمایه گذاری داخلی و چهار مورد خارجی است.

شاسفند، با اشاره به اینکه این مقدار سرمایه گذاری در حوزه های صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدماتی است، ادامه داد: میزان اشتغال پیش بینی شده بر اساس طرح های ارائه شده بیش از چهار هزار و ۸۰۰ نفر است که با جذب این میزان سرمایه گذاری شاهد جهش تولید در منطقه آزاد ارس خواهیم شد.

براساس این گزارش، محدوده منطقه آزاد ارس ۷۱ هزار و ۸۴۸ هکتار شامل محدوده جلفا- هادیشهر- مرند به مساحت ۴۰ هزار و ۱۹۴ هکتار، محدوده سیه‌رود - ایری به مساحت ۳۳۲ هکتار، محدوده نوردوز به مساحت ۵۶۷ هکتار، محدوده خداآفرین به مساحت ۵۶۸۰ هکتار و محدوده قلی‌بگلو به مساحت ۲۵ هزار و ۷۵ هکتار است.

این منطقه در ۱۳۷ کیلومتری شهر تبریز در مجاورت دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته و علاوه بر ظرفیت های صنعتی دارای استعدادهای مناسبی در زمینه کشاورزی و گردشگری است.
انتهای پیام/
رشد ۲.۵ برابری سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار