با اجرای "طرح فاصله‌ گذاری اجتماعی" از بامداد هشت فروردین؛

مسافران غیر بومی، اعمال قانون و اصناف تعطیل می‌شوند

1399/01/07 - 17:24 - کد خبر: 17259 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا با مصوبه هیات دولت و موافقت رییس جمهوری از امشب پنجشنبه و تداوم آن تا پانزدهم فروردین ماه خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، علیار راستگو در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: ادامه این طرح در صورت تصویب ستاد ملی کرونا قابل تمدید است.

 وی با تاکید بر اینکه در این طرح، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های بسیار جدی با اعمال قوانین و مقررات پیش بینی شده است، گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی شامل سه هدف کلی بوده و اولین هدف آن، اعمال محدودیت و ممنوعیت در ترددهای جاده‌ای و جلوگیری جدی از ورود افراد غیر بومی به شهرها است.

براساس این گزارش، وی، خاطرنشان کرد: از هم استانی‌های عزیز تقاضا می‌کنیم تا در صورتی که در مسافرت داخل استانی هستند تا پایان امروز به محل سکونت خودشان بازگردند، چرا که توسط پلیس اعمال قانون شده و ممانعت جدی در مسیر انجام خواهد شد.

وی، اظهار کرد: پلیس فقط به افرادی هم که خارج از استان بوده و امکان بازگشتن تا ساعت ۱۲ شب را ندارند اجازه عبور از کنار گذرگاه‌ها، کمربندی‌ها و آزاد راه‌ها را خواهد داد و تا زمان رسیدن به مقصد به هیچ عنوان اجازه ورود به شهر را ندارند.

راستگو، متذکر شد: در صورتی که هم وطنی قصد حرکت به سمت خلاف جهت محل سکونت خود را داشته باشد، توسط پلیس اعمال قانون و ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و خودروی او به مدت یک ماه متوقف خواهد شد.

وی از استقرار یک تیم اداری در ورودی شهرها خبر داد و گفت: پلاک خودرو و کد ملی ملاک تشخیص افراد بومی از غیر بومی توسط این تیم‌ها بوده و از هموطنان خواهش می‌کنیم تا برای اجرای این طرح به منظور کمک به سلامتی خودشان و دیگران با ما همکاری کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد:  در این مدت فقط اصنافی مجاز به فعالیت هستند که کالاهای اساسی مردم را عرضه می‌کنند،  فعالیت دیگر صنوف در این مدت ممنوع بوده و در صورت تخلف، محل فعالیتشان پلمب می‌شود.

راستگو در خصوص محدودیت‌های اعمال شده در خصوص اماکن‌ و پارک‌ها، اظهار کرد: پارک‌ها و بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی نیز در طول مدت یاد شده به ویژه دوازدهم و سیزدهم فروردین که مردم به رسم گذشته مراسم سیزده‌ بدر را برگزار می‌کنند، تعطیل است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه گفت: برخی مراکز مانند مراکز درمانی، بیمارستانی، خودرویی و خدماتی، نیروهای نظامی و امنیتی باید فعالیت کنند، اما سایر دستگاه‌های اداری با یک سوم ظرفیت به فعالیتشان ادامه می‌دهند، به این معنی که دو سوم کارکنان دور کاری می‌کنند.

وی در خاتمه متذکر شد: از مردم خواهش می‌کنیم برای حفظ سلامتی خودشان و عزیزانشان و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های گزاف این بیماری بر دوش نظام، دولت و بیمارستان‌ها در خانه‌هایشان بمانند، هر چند به ۸۰ درصد مردم را رعایت می‌کنند، اما آن ۲۰ درصد مابقی سبب ادامه انتقال زنجیره انتقال کرونا می‌شوند.
انتهای پیام/
 مسافران غیر بومی، اعمال قانون و اصناف تعطیل می‌شوند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار