رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی خبر داد:

اعاده هزاران هکتار از اراضی ملی به بیت‌المال/ دستِ زمین‌خواران کوتاه شد

1399/01/06 - 15:15 - کد خبر: 17194 نسخه چاپی

نصر: خلیل‌الهی گفت: هزاران هکتار زمین بیت المال در راستای مبارزه با زمین‌خواری اعاده شده است، مساحت اراضی اعاده شده ۷۳۸۰۳۱۴۱ هکتار بوده و ارزش تقریبی این اراضی ۱۲۷۵۴۷۴۰۴۶۹۵۳ ریال است.

به گزارش نصر، موسی خلیل الهی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با اشاره به عملکرد حفظ حقوق بیت المال در استان اظهار کرد: دادگستری کل  آذربایجان شرقی در راستای مبارزه با پدیده زمین‌خواری اقدام به تشکیل کارگروه حقوق بیت المال کرده و جلسات خود را برای رسیدگی به پرونده‌ها به صورت منظم برگزار کرده است.

خلیل الهی گفت: هزاران هکتار زمین بیت المال در همین راستا اعاده شده است، در سال گذشته پنج جلسه پیرامون این موضوع تشکیل شد و در مجموع به ۱۳ پرونده رسیدگی شده است.

مساحت اراضی اعاده شده ۷۳۸۰۳۱۴۱ هکتار بوده و ارزش تقریبی این اراضی ۱۲۷۵۴۷۴۰۴۶۹۵۳ ریال است.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: ۳۰۳۸۸ متر مربع از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان ورزقان آزادسازی شده است و اراضی ملی آزاد شده توسط احکم قضایی در شهرستان اهر ۱۲ هکتار اراضی ملی آزاد شده توسط امور آب اهر حدود ۱۱ هکتار است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی تصریح کرد: میزان وجوه واریزی در سال گذشته به بیت المال از بابت پرونده‌های اراضی ملی در شهرستان سراب ۲۱۴۳۰۰۰۰۰ ریال است.

وی از ۳۵ فقره رفع تصرف در شهرستان شبستر خبر داد و گفت: ۴۳۸۱۵۴ متر مربع از اراضی ملی در حوزه قضایی شهرستان عجب شیر رفع تصرف صورت گرفت و مبلغ ۲۳۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال بایت اختلاس صورت گرفته از بخشداری بخش قلعه چای به حساب دولت بازگشت داده شده است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در پایان گفت: حفاظت از اراضی ملی توسط یگان حفاظت ادارات در تعطیلات نوروز انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/
اعاده هزاران هکتار از اراضی ملی به بیت‌المال/ دستِ زمین‌خواران کوتاه شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار