معاون وزیر بهداشت؛

ترددهای بین شهری محدود می شود

1399/01/06 - 14:00 - کد خبر: 17190 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ترددهای استانی و بین شهرها بر اساس وضعیت هر استان محدود می شود و فعالیت اصناف هم بر اساس سه لیست تهیه شده مدیریت می شوند و فعالیت بسیاری از آنها محدود می شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علیرضا رئیسی امروز در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: از تصمیمات دولت و رئیس جمهوری تشکر می کنیم. تصمیات بسیار خوبی گرفته اند و امیداوریم به دقت اجرا شود و بتوانیم به موقع بر بیماری ویروس کرونا فائق بیاییم.

وی گفت: اقدام که امروز رئیس جمهوری اعلام کرد. محدودیت تردد استانی است که خیلی محدود می شود. سه تا لیست تهیه شده است و در هر استان با توجه به وضعیتی که دارد استراتژی خاصی اجرا می شود.

در یک استان استراتژی ممکن است این باشد که خروج از شهرهای آلوده و ورود به شهرهای سالم ممنوع شود اگر بخواهیم به ایزولاسیون ۷۰ درصد برسیم باید این برنامه برای همه شهرها اجرا شود به جز موارد استثنایی زیرا بعضی ممکن است برای درمان یا تهیه مایحتاج ضرورری نیاز به رفت و آمدها داشته باشند اما باید مدیریت بهتری انجام داد.

رئیسی افزود: در داخل شهرها بهترین استراتژی در خانه ماندن است. افراد نباید از خانه بیرون بیایند. فروشگاهها، محل های تجمع، پارکها، تالارها، مراکز مذهبی همه باید بسته شود. با این اقدامات درصد مهمی رو به جلو می رویم.

اگر این اقدامات انجام شود تاثیرگذار است. مرحله آخر قرنطینه اجباری مردم در خانه است که در برخی کشورها اجرا شده است اما با اعتماد و درخواست از مردم و تعهد اجتماعی کار را دنبال می کنیم و به این مرحله نمی رسیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: قطع زنجیره انتقال ویروس با تعهد اجتماعی صورت می گیرد نه تحکم اجتماعی اما اگر رعایت نشود ممکن است به سمت جرایمی برویم که در برخی کشورها انجام شده است.

وی گفت: اصنافی هستند که تحت هیج شرایطی نباید تعطیل باشند مثل داروخانه ها، آتش نشانی، تعمیر خودرو، تاسیسات منازل، فروشگاههای زنجیره ای، نانوایی ها، قصابی ها که به اجبار باید باز باشند، برخی باید ساعات کار را افزایش دهند و حتی ۲۴ ساعته شوند اما بسیاری از مشاغل یا تعطیل می شوند یا با حداقل ظرفیت کار می کنند.

البته برای ارائه این خدمات پشتیبانی های لازم هم انجام می شود و کارخانه ها هم باید باز باشند اما برای اصنافی که در لیست سوم هستند و مورد نیاز نیستند مثل مبل و موکت و تجمعات غیر ضروری سختگیری هایی انجام می شود و نباید باز باشند.
انتهای پیام/
ترددهای بین شهری محدود می شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار